Americké společnosti ve třetím čtvrtletí klesl čistý zisk o pět procent na 2,9 miliardy USD (66,8 miliardy Kč). Překvapivě klesly i tržby. Firma zároveň zhoršila výhled na letošní rok, zejména kvůli slabším výdajům spotřebitelů v Severní Americe. Podnik to dnes oznámil v tiskové zprávě. Akcie firmy v předobchodní fázi klesají o jedno procento.
Zisk na akcii činil 2,13 dolaru, zatímco analytici čekali 2,28 dolaru. Čisté tržby se snížily o 0,6 procenta na 23,32 miliardy
USD. Analytici v anketě společnosti LSEG naopak očekávali zvýšení tržeb, v průměru na 23,76 miliardy
USD. Takzvané organické tržby, tedy bez zahrnutí vlivu změn směnných kurzů či akvizic a prodeje majetku, se zvýšily o 1,3 procenta.
Čtvrtletní tržby v Severní Americe negativně ovlivnil fakt, že spotřebitelé jsou při svých výdajích opatrní. Firma také musela začátkem roku stáhnout z trhu některé produkty divize Quaker Foods. V neposlední řadě má na její hospodaření negativní dopad i geopolitické napětí na některých zahraničních trzích, uvedl generální ředitel Ramon Laguarta.
Za celý letošní rok společnost nově očekává růst organických tržeb v nízkém jednociferném pásmu. Dříve předpokládala růst o čtyři procenta.
Kromě značek oblíbených nápojů, jako je Pepsi-Cola, Mountain Dew, Gatorade a SodaStream, vlastní i řadu značek nabízejících lehké občerstvení. Patří mezi ně Lay's, Doritos, Cheetos a cereálie Quaker.