Aktualizováno Už od posledního loňského čtvrtletí jsou maloobchodní tržby v USA jako na houpačce. Silný měsíc střídá slabý a celkový obrázek se postupně zhoršil. Duben byl měsícem, který překvapil negativně, když celkové tržby klesly o 0,2 procenta namísto stejně velkého očekávaného růstu. Pokles o 0,2 pct pak vidíme i po očištění o prodeje aut a benzínu. Mírně vzestupná revize března dojem příliš nevylepší, dubnová zpráva je zklamáním.

Přestože trh práce vypadá velmi dobře a spotřebitelé v průzkumech projevují optimismus, na útratách to příliš vidět není a podle dnešních dat spotřebitelská poptávka vstupuje do druhého kvartálu špatnou nohou. Meziročně je maloobchod o 3,1 procenta větší, tímto tempem ale značně zaostává za loňskými téměř 5 procenty. Podstatné zpomalení vidíme i na číslech očištěných o vývoj cen.
Pokles maloobchodu se nedá svalit na rozkývané prodeje automobilů nebo jiný izolovaný faktor. Nižší tržby sledujeme u prodejů elektroniky, stavebních materiálů, oděvů i zdravotnických potřeb. Podporou pro maloobchod byl naopak prodej pohonných hmot, ovšem hlavně díky vyšším cenám.