Německý automobilový koncern (VW) se chce zbavit firmy Ducati, která vyrábí silniční motocykly. A i když jde podle zpravodajských agentur jen o plán, má podle všeho automobilka v rámci přezkumu aktiv, který začal už v loňském roce, s prodejem motocyklové divize opravdu vážné záměry. Mezi důvody, proč se chce zbavit Ducati, řadí komentátoři nejen aféru Dieselgate, ale také to, že automobilka hledá zdroje pro svůj program elektro mobility aut.
Divize , která Ducati vlastní, začala už před dvěma měsíci hledat potenciální strategické zájemce na nákup společnosti Ducati, říkají zdroje. najala společnost Partners Inc. k realizaci tohoto záměru. Detaily však zatím odmítl oficiálně komentovat. Německá automobilka koupila Ducati prostřednictvím divize v roce 2012 za zhruba 860 milionů eur. A možná prodejní cena? Podle analytiků by mohla být v současné době mnohem vyšší.
Zdroje zevnitř společnosti Ducati zpravodajské agentuře Reuters řekly, že za minulý rok měla motocyklová společnost zisk před úroky, zdaněním a odpisy (EBITDA) asi 100 milionů eur. Hodnota firmy by se údajně mohla vyšplhat až na 15násobek zisku, čili na 1,5 miliardy eur. Mezi zájemce, kteří kolem Ducati krouží, se podle zpravodajských zdrojů řadí firmy z Číny nebo Indie. Podle deníku e15 však nejmenované zdroje přímo z Ducati nevyvrátily ani možnost akvizice dalším velkým hráčem z řady výrobců motocyklů.
Prodej Ducati by mohl být vyústěním prohlášení z minulého roku, kdy oznámil, že v souvislosti s úsporami zhodnotí portfolio svých dceřinných společností. Zároveň chce automobilka více prostředků investovat do vývoje nových modelů s elektrickým pohonem.