Americká automobilka Motor Co. chce být v Číně ještě více „zelená“. V plánu má totiž představit plně elektrické sportovně-užitkové vozidlo do roku 2025 a příští rok hybridní „plug-in“ auto. S plánem souvisí i navýšení investic, automobilka ale jejich výši zatím neupřesnila.
Hybridní „plug-in“ auta do roku 2018 a plně elektrický sportovně-užitkový vůz, tedy tzv. SUV, do roku 2025. Americká automobilka Motor Co přichází po tlaku čínských úřadů na globální automobilové značky, aby více prodávaly elektrická auta, s novým plánem. Podle některých názorů měla americká společnost z globálních značek jedny z nejambicióznějších plánů, když chtěla do konce desetiletí mít 25 procent ze své celkové produkce v Číně v podobě hybridů nebo plug-in vozidel.
Změna plánu Fordu přichází ale podle agentury Reuters v době, kdy Peking tlačí světové automobilky k prodeji více elektrických vozidel, s cílem upravit hospodaření s palivy a dotovat některé nové modely úsporných vozidel. Cílem je údajně nejen snížit znečištění ovzduší, ale i podpořit technologické inovace. „Je proto čas pro , aby rozšířil flotilu electric vehicles a navýšil kvůli tomu investice v Číně,“ citovala agentura Reuters Marka Fieldse, generálního ředitele Motor Co.
Vývoj akcií Motor Co.
Zdroj: Patria Online
Nově upravené plány proto počítají s tím, že produkce aut v Číně, která firma dodává na trh prostřednictvím společného podniku s Chongqing Changan Automobile Co., bude do roku 2025 obsahovat až 70 procent konvenčních hybridů, plug-in hybridů nebo plně elektrických vozidel.
Automobilka byla nedávno společně s a Daimlerem označena jako značka, která nejdále pokročila i v oblasti vývoje samo řiditelných automobilů. Některé analytické názory říkají, že nový start-up, který firma vytvořila, s názvem Argo AI, má nyní projekt, který prý pomůže Fordu udržet ty nejlepší mozky na automobilovou umělou inteligenci a samo řiditelné technologie.