Ve 4Q14 bylo do Číny dodáno na 107,5 mil. kusů smartphonů (+2 % qoq; +19 % yoy). Dominantními prodejci na trhu s mobilními zařízeními byli online retaileři na úkor operátorů. Prodeje 3G telefonů trpěly propadem kvůli odstranění dotace na jejich prodeje. Pokles 3G telefonů byl kompenzován prodeji 4G telefonů, celý trh tak mohl růst. Samozřejmě do značné míry k růstu trhu přispěl , který na čínský trh vstoupil koncem minulého roku se svým iPhonem 6 a jeho větší verzí.
Největší podíl na trhu ve 4Q14 má Xiaomi 13,7 % (+150 % yoy), druhý je solidním skokem z 7,4 % ve 4Q13 na 12,3 % v posledním kvartále roku 2014. Huawei si drží svoje třetí místo, Lenovo a jsou největšími oběťmi, když neschopný čelit levné a přitom nadupané produkci Xiaomi ztrácí meziročně bez jedné desetinky 50 % svého tržního podílu z období 4Q13. tak skončil jako pátý, když ještě před rokem kraloval z pozice číslo jedna. Lenovo se soustředí na produkci telefonů s cílovou cenou pod 150 USD a tak určité pozice opouští.
Zatímco Čína rostla, trh v Evropě vykázal již druhý rok známky saturace. V roce 2014 poklesl objem dodávek o 5,2 % yoy na 174,1 milionů kusů z 183,7 mil. kusů. Počet dodaných smartphonů přesáhl 145 mil. kusů v hodnotě 62,4 mld. USD a meziročně vzrostl 6,4 % yoy. Chytré telefony reprezentují 84 % všech dodávek mobilů.
Celý trh v Evropě byl ovlivněn velkou penetrací smartphony v populaci a naráží tak pravděpodobně na svoje limity. Vyšlo totiž najevo, že sedm z deseti Evropanů vlastní chytrý telefon. Phablety, nový iPhone a modely do 150 dolarů byly hlavními tahouny v růstu smartphonů. Zajímavým detailem je, že na starý kontinent během roku 2014 vstoupilo rovnou 28 nových značek s cílem nabídnout dostupné low-end dotykové telefony pro ty co nevěří v hodnotu vyšších modelů nebo teprve přechází ze starých modelů s hardwarovou klávesnicí.
Celkovou jedničkou pro rok 2014 podle tržního podílu je stále . Ten ovšem pětinu podílu na trhu z roku 2013 ztratil společně s Microsoftem/Nokií ve prospěch Applu a ostatních low-end značek.
Zdroj: IDC