Tržby společnosti Footshop, která se zaměřuje na prodej streetwearové obuvi a oblečení a jejíž akcie jsou obchodovány na pražské burze, za první pololetí letošního roku vzrostly o 35 procent na 644 milionů korun. Hrubá marže společnosti byla vyšší o 46 procent a dosáhla 282 milionů. Navýšení eviduje společnost také u zisku před započtením úroků, daní a odpisů (EBITDA), který meziročně stoupl o 37 milionů a činil 55 milionů korun. Na základě pozitivních hospodářských výsledků Footshop zvýšil i odhad za letošní rok, očekává, že tržby dosáhnou 1,25 až 1,35 miliardy místo původně plánovaných 1,2 až 1,25 miliardy korun.
Podle zakladatele společnosti Petera Hajdučka se jedná o nejúspěšnější pololetí od založení Footshopu v roce 2012. "Dosáhli jsme dvouciferného 35procentního nárůstu tržeb oproti stejnému období loňského roku a trojnásobného nárůstu v ukazateli EBITDA. Prakticky ve všech nastavených parametrech se nám daří dosahovat a překračovat nastavené cíle,“ řekl. Podle Hajdučka k pozitivním výsledkům přispěl mimo jiné rozvoj privátní značky, expanze v zahraničí, postupný rozvoj pobočkové sítě nebo spuštění mobilní aplikace. Příznivý dopad měly i vnější faktory jako například vývoj kurzu koruny vůči euru a silná poptávka.
S ohledem na příznivé tržby za první pololetí Footshop odhaduje, že pro rok 2024 se podaří dosáhnout tržeb ve výší 1,25 až 1,35 miliardy a zisk před započtením úroků, daní a odpisů (EBITDA) dosáhne 90 až 110 milionů korun. V loňském roce tržby činily 1,07 miliardy.