Společnost Bezvavlasy a.s. ve čtvrtek 18. srpna v 10:00 zahájila úpis svých akcií na trhu START pražské burzy. Její zakladatelé a akcionáři nabízejí až 35 % akcií společnosti v kombinaci veřejné a neveřejné nabídky. Akcie koupí známý investor, investiční fond i ředitel firmy. Hlavním cílem je podpořit budoucí expanzi a vstupem na burzu získat vyšší pozornost veřejnosti v Česku a vyšší důvěryhodnost v zahraničí.
Bezvavlasy jsou druhým největším online prodejcem vlasové kosmetiky v Česku. Firma se specializuje především na distribuci profesionální vlasové kosmetiky pro kadeřnictví, ale i retailovou klientelu.
Firma je od svého vzniku v roce 2009 stabilně zisková, orientovaná na plnou finanční nezávislost, klade důraz na automatizaci a rychle roste. Za posledních 5 ukončených let (2017-2021) její tržby vyrostly o 200 procent na 450 milionů korun při EBITDA 41 milionů a čistém zisku 32,5 milionů korun.
Graf: historický a očekávaný růst tržeb za období 2017 - 2026
Zdroj: Investiční memorandum
„Růst z nuly na půl miliardy stál na kvalitních produktech, službě zákazníkovi a atraktivních cenách. Burza, omlazený brand a nová marketingová strategie k tomu nás brzy vyšlou do extraligy miliardových obratů,“ je přesvědčen její zakladatel Aleš Hudeček.
Akcie koupí známý investor, fond i ředitel firmy
Bezvavlasy nabízejí v kombinaci veřejné a neveřejné nabídky až 35 procent akcií firmy.
Veřejná nabídka až 30 % akcií probíhá od 18. srpna 10:00 do 1. září 2022 do 12:00 formou úpisu na trhu START pražské burzy. Nabízeno je až 300 tisíc kusů akcií v cenovém rozmezí 490 až 630 korun za akcii při kroku kotace 10 Kč a lotu 40 kusů. Minimální investice tak bude mezi 19.600 až 25.200 korunami dle finální úspěšnosti a konečné ceny úpisu. V případě úspěchu se „papír“ pod ISINem CZ0009011920 a tickerem BEZVA.PR začne na trhu START obchodovat ve středu 7. září 2022.
V neveřejné části nabídky až 5 % akcií firmy na ceně 490 Kč/akcie kupuje celkem 33 tisíc kusů akcií investor a burzián Jaroslav Šura. „Firma Bezvavlasy mě zaujala hned z několika důvodů. Robustní růst tržeb, vysoká ziskovost, slušné marže. Ohledně poměrových ukazatelů se může zdát, že se jedná o hodnotovou firmu, přestože je jednoznačně růstová. Výhodou je atraktivní valuace. Rychle rostoucí sektor e-commerce je pro mě lákavý a Bezvavlasy budou spolu s Pilulkou ozdobou mého portfolia,“ komentuje svoji účast v IPO investor Jaroslav Šura.
S velkým potěšením sděluji, že jsem se stal spolumajitelem firmy @Bezvavlasy
Samozřejmě malinkatým minoritním podílem. A rovněž se účastním dalšího upisování v IPO. Bezvavlasy budou spolu s Pilulkou ozdobou mého portfolia ??
16 tisíc kusů akcií koupí fond STARTEEPO Invest, za kterým stojí poradce při transakci František Bostl. Jeden tisíc kusů akcií pak koupí Jaromír Muchka. Ten působí zhruba rok v roli CEO společnosti, do které vstoupil právě za účelem její další expanze a rozvoje online kanálů a komunikace.
Celkové výnosy z prodeje akcií by tak pro firmu měly dosáhnout 171,5 až 213,5 milionu korun. Stávající akcionáři a zakladatelé firmy Aleš Hudeček a František Novotný budou po transakci ve firmě ovládat nejméně 65 % rovným poměrem sil (tedy po 32,5 %), noví akcionáři nejvíce 35 % akcií.
Hlavním cílem úpisu akcií a získání peněz od investorů je podpořit budoucí expanzi firmy vstupem na burzu a získat tak vyšší pozornost veřejnosti v Česku a vyšší důvěryhodnost v zahraničí. Zároveň bude část výnosů z prodeje akcií ve výši 25,1 milionu korun poskytnuta zpět do firmy formou vypořádání závazků akcionářů.
Jak akcie Bezvavlasy získat u Patria Finance
U Patrie lze zadávat nákupní pokyny akcií Bezvavlasy snadno online přímo v obchodní platformě Webtrader. V menu lze zvolit záložku Primární úpisy (IPO), skrze "N" u titulu Bezvavlasy lze podat nákupní pokyn.

Potřebujete pomoci? Makléři Patria Finance jsou Vám pro úpisy akcií (IPO) k dispozici na telefonním čísle +420221424109.
Klíčové dokumenty
Bezvavlasy - sekce pro investory
Informační leták
Analytická zpráva
Investiční memorandum
Čím firma je a kam míří
Firma začala ve své první podobě fungovat v roce 2009, akciová společnost Bezvavlasy a.s. byla založena v roce 2011. Dnes se jedná o druhého největšího online prodejce vlasové kosmetiky v Česku. Firma se specializuje především na distribuci profesionální vlasové kosmetiky pro kadeřnictví, ale i retailovou klientelu. Mezi nejprodávanější profesionální kosmetiku patří značky světových jmen jako Wella Professionals, L´Oréal Professionnel, Schwarzkopf Professional, Kérastase, Matrix, Londa Professional, Goldwell, Olaplex a další.
Aleš Hudeček je původním zakladatelem společnosti a dnešním členem představenstva. František Novotný přidal v roce 2011, kdy společně založili malé eseróčko Bezva firma s.r.o. – dnes Bezvavlasy a.s. Jaromír Muchka je ve firmě v roli CEO od roku 2021. Má za sebou projekty hyperslevy.cz, modniguru.cz nebo bibloo.cz a ve firmě má dnes na starosti zejména rozvoj webu, marketing a expanzi.
Od svého vzniku je firma stabilně zisková a rostoucí. Průměrné tempo růstu tržeb za posledních pět dokočených let 2017 až 2021 dosahuje 24,5 % (CAGR). Tržby se za tyto roky posunuly od 177 nad 450 milionů korun při EBITDA 41 milionů korun a čistém zisku 32,5 milionu korun.
Graf: Finanční summary

Zdroj: Investiční memorandum
V roce letošním firmy láme půlmiliardový obrat a zamířít chce přes miliardu. Plánem pro letošek jsou tržby 576,6 milionu korun, pro rok 2026 pak 1,32 miliardy korun. Firma nečerpá cizí finanční zdroje, ani kontokorent o limitu 25 milionů korun jako jediný druh provozní půjčky není aktuálně využíván.
Kdo je zákazník: B2B a B2C
Firma prodává jak profesionálním (B2B) tak koncovým (B2C) zákazníkům. B2B zákazníkům firma dodává portfolio cca 40 světových značek, z nichž nejvýznamnější jsou Wella Professionals, L’Oréal Professionnel, Schwarzkopf Professional, Londa Professional, Matrix, Goldwell a Olaplex. Dle slov zakladatelů firma dodává do řádově 4 tisíc tuzemských kadeřnických salónů z celkových 6 až 7 tisíc.
B2C zákazníci mohou vybrat z portfolia cca 90 předních značek z nichž nejvýznamnější jsou Wella Professionals, L’Oréal Professionnel, Kerastase, Schwarzkopf Professional, Olaplex, Matrix, BaByliss PRO nebo Maria Nila.
V Česku Bezvavlasy generují na posledních číslech hospodaření zhruba 69 procent tržeb, na Slovensku 18 % a v Maďarsku 13 %. Pokud pohled rozdělíme na wholesale a e-commerce, pak poměr činí 32 % ku 68 %.
„V roce 2021 dosáhla nejprodávanější značka 17,7 % na celkových tržbách. TOP 3 výrobci tvořili 49,7 % tržeb. TOP 5 výrobců 61,7 % tržeb a TOP 10 výrobců 77,6 % tržeb. Jsme tak z pohledu dodavatelů zboží relativně dobře diverzifikováni a jejich portfolio průběžně rozšiřujeme o nové značky i nové produktové skupiny,“ odkrývají majitelé firmy. Tuzemskou konkurenci vede z pozice lídra trhu notino.cz.
Nedávno, na konci července 2022, Bezvavlasy spustily nový e-shop v Česku. „Nový web integruje prvky pokročilé marketingové automatizace za účelem navýšení našich prodejů. Celý koncept je připraven pro jednoduchou multiplikaci na další trhy. Součástí konceptu je i omlazení naší značky, tak aby byla lépe oslovila naši cílovou skupinu zákazníků,“ uvádějí zakladatelé. Právě i zavedení nového webu na stávající i nové zahraniční trhy má pomoci expanzi a vyššímu podílů zahraničních prodejů do tržeb.
Z pohledu zákaznické zkušenosti firma akcentuje svou opakovanou účast mezi finalisty Ceny Kvality Heureka mezi eshopy s kosmetikou. „Růst našich tržeb z nuly na půl miliardy stál na super kvalitní službě a rychlém dodání zboží zákazníkovi. Hodnocení e-shopu na Heureka se stabilně pohybuje nad 97 %,“ uvádějí majitelé.
Expanze: Nové trhy, širší nabídka, výdejny i logistika
Bezvavlasy plánují vstup na další trhy střední a východní Evropy a zároveň si dle slov majitelů připravují pozice a analyzují i vybrané trhy v západní Evropě. „V horizontu 5 až 7 let bychom rádi stabilně operovali na více než 10 trzích Evropy,“ uvádějí.
Prostor je také v produktové nabídce, která se dosud soustředí takřka výhradně na vlasovou kosmetiku. „Hodláme výrazně posílit naší pozici na retailovém trhu ve všech zemích a zároveň souběžně upevňovat naší pozici u kadeřnických profesionálů. Nad rámec zavedení dalších značek předních světových výrobců pracujeme na konceptu vlastní „bezva“ značky profesionálních produktů určených pro kadeřníky, doplňků stravy i zdravé výživy,“ uvádí firma v prezentaci k IPO.
Dalším tématem jsou výdejny a franchizing a nové distribuční centrum. Momentálně testujeme v centru Prahy náš unikátní koncept spojení výdejny eshopu, prodejny a kadeřnictví. V následujícím období připravujeme multiplikaci a spuštění dalších takových center v dalších městech a zemích, kde operujeme. Zároveň uvažujeme i o rozšíření této sítě formou franšízingu,“ uvádí firma. Vzhledem k růstu obratu společnosti a plánované expanzi pracuje na projektu vlastního distribučního centra, které bude plně automatizováno. Náklady budou několik desítek milionů korun a část bude hrazena z dotačních titulů.
Bezvavlasy: Nový eshop
