(Investiční tipy): 2Q18
Výsledky jsou zrcadlovým obrazem švýcarského rivala UBS. Zatímco UBS překvapila především příjmy z obchodování na kapitálových trzích, u je jediným slabým místem právě divize Global Markets, jejíž tržby spadly meziročně o 6 %. Naproti tomu stojí velmi dobrá čísla klíčové správy aktiv (International Wealth Management), která nejenže navýšila zisk na 461 mil. CHF, ale rovněž přilákala pod správu dalších 9 mld. CHF (u UBS naopak -9 mld. CHF). Obrázek kvartálu dotváří nad očekávání dobrý výkon lokální Swiss Universal Bank, o jejíž spin-offu se ještě donedávna uvažovalo. Celkové tržby narostly o 7 % yoy na 5,6 mld. CHF, čistý zisk se při absenci významnějších mimořádných položek meziročně více než zdvojnásobil na 647 mil. CHF.
Postupné utlumování investiční divize ve prospěch správy aktiv spolu s odpovídající úsporou nákladů by měly do budoucna dále podpořit klíčový ukazatel návratnosti vlastního kapitálu (ROE), jemuž by posléze slušela vyšší valuace. U tedy zůstáváme naladěni pozitivně a stále věříme v úspěch probíhající restrukturalizace. Akcie reagují na výsledky 2% růstem.
HeidelbergCement (Investiční tipy): 2Q18
Německé cementárny hospodařily ve 2Q18 s provozním ziskem na úrovni 936 mil. EUR, což je v souladu s tržními odhady. Čistý zisk byl o něco lepší díky nižším nákladům financování. Výhled pro letošní růst provozního zisku středním-vysokým jednociferným tempem byl potvrzen, čemuž by odpovídala výrazná akcelerace ve 2H18 (1H18 -5 % yoy; 2Q18 +3 % yoy). Akcie obchodují kolem včerejšího závěru.
Deutsche : 2Q18
Po studené sprše z minulého týdne z dílny Ryanairu se dnes evropské letecké odvětví vzpamatovává pod vedením Lufthansy. Zatímco 2Q18 byl poznačen stávkami řízení letového provozu, počasím a nikterak oslnivými výsledky, potvrzený výhled pro letošní rok, jenž se navíc opírá o vyšší ceny letenek, investory uklidnil.
Provozní zisk ve 2Q18 klesl meziročně o 3 % na 982 mil. EUR. Mimo výše uvedených mimořádných vlivů se na poklesu podílely vyšší palivové náklady a náklady na integraci převzaté . Provozní čísla přesto skončila mírně nad tržními odhady.
Pokračující důraz na kontrolu nákladů v kombinaci s vyššími cenami letenek by ovšem měl zaručit splnění letošního cíle pro pouze mírný pokles celoročního zisku z loňských 3 mld. EUR. Náklady integrace dosáhnou cca 170 mil. EUR, z čehož většina je již za námi. Negativem byl zhoršený výhled pro letošní palivové náklady (+250 mil. EUR). Kompenzovat by je ovšem měly výše uvedené položky v čele s vyššími cenami letenek (především na transatlantických linkách). Akcie poskočily o 8 %. Konkurenční Air France si připisuje bezmála 4 %, easyJet 1,5 %, Wizz Air 2 %, IAG 3 %, pouze Ryanair stagnuje.