Philip Morris ČR dnes zveřejnil pololetní výsledky svého hospodaření. Čistý zisk společnosti v prvním pololetí dosáhl 1,33 mld. Kč. Ten tak rostl o 27,9 % meziročně z 1,05 mld. Kč. Tržby dosáhly 5,1 mld. Kč a meziročně bez spotřební daně propadly o 20 %. Provozní zisk vzrostl o 27 % na 1,648 mld. Kč.
K poklesu tržeb došlo zejména v důsledku změny provozního modelu ve výrobě. V souladu se snahou společnosti o maximalizování výkonnosti a zvyšování flexibility za účelem zvýšení konkurenceschopnosti závodu v Kutné Hoře změnil Philip Morris ČR provozní model ve výrobě. Od začátku tohoto roku závod v Kutné Hoře působí jako poskytovatel výrobních služeb. Výsledkem této změny je, že Philip Morris ČR nevlastní materiály pro výrobu, je odměňován za poskytnutou službu přeměny materiálů do hotových výrobků formou poplatku za výrobní službu, a zároveň nevykazuje exportní prodeje.
Tržby v České republice bez spotřební daně a DPH se v prvním pololetí 2015 v porovnání se stejným obdobím roku 2014 zvýšily o 6,4 % na 2,7 miliardy Kč, především vlivem příznivého vývoje cen ve výši 257 milionů Kč, v důsledku zvýšení spotřební daně, které bylo zohledněno v prodejních cenách Philip Morris ČR v roce 2014, což bylo částečně eliminováno nepříznivým vývojem objemu prodejů a míry zastoupení jednotlivých značek v prodejích, ve výši 97 milionů Kč.
Celkový trh cigaret v České republice vzrostl v prvním pololetí 2015 v porovnání se stejným obdobím roku 2014 o odhadovaných 0,5 % na 9,5 miliardy kusů cigaret, především v důsledku příznivého vlivu sezónnosti a zlepšující se ekonomické situace, což bylo částečně eliminováno negativním dopadem růstu cen z důvodu zvýšení spotřební daně v roce 2014, které bylo promítnuto v prodejních cenách.
Podle maloobchodního průzkumu agentury Nielsen Company (Europe) Sárl poklesl tržní podíl společnosti Philip Morris ČR (včetně značky RGD) o 0,6 procentního bodu z 47,0 % v prvním pololetí roku 2014 na 46,4 % v prvním pololetí 2015.
Tržby společnosti na Slovensku bez spotřební daně a DPH v místní měně vzrostly v první polovině 2015 v porovnání se stejným obdobím předchozího roku o 9,2 % na 47,1 milionů eur především v důsledku příznivého vývoje cen ve výši 2,9 milionů eur, v důsledku zvýšení prodejních cen společností v roce 2014 a zároveň příznivého vývoje objemu prodejů a míry zastoupení jednotlivých značek v prodejích ve výši 1,0 milionů eur. Celkový trh cigaret na Slovensku klesl v prvním pololetí 2015 v porovnání se stejným obdobím roku 2014 o odhadovaných 0,7 % na 3,4 miliardy kusů cigaret, zejména v důsledku zvýšení prodejních cen.
Podle maloobchodního průzkumu agentury Nielsen Company (Europe) Sárl vzrostl tržní podíl společnosti Philip Morris Slovakia s.r.o. (včetně značky RGD) na slovenském trhu o 2,4 procentního bodu z 54,1 %5 v první polovině roku 2014 na 56,5 % v první polovině roku 2015.
Zdroj: TZ Philip Morris ČR