Globální výdaje na reklamu letos vzrostou o 4,2 procenta na 531 miliard dolarů. V příštím roce díky letním olympijským hrám a americkým prezidentským volbám stoupnou o dalších pět procent. Vyplývá to z předpovědi mediální agentury ZenithOptimedia. V roce 2017 podle ní růst výdajů mírně zpomalí na 4,3 procenta.
Předpověď růstu reklamních výdajů se pro letošní i příští rok nepatrně snížila. Podle autorů studie je to částečně kvůli posílení dolaru vůči měnám mnoha rychle rostoucích trhů, což snižuje jejich příspěvek k celkovým výsledkům.
Studie dále předpokládá, že internet se v roce 2017 stane největším reklamním médiem na 12 klíčových trzích, které dohromady představují 28 procent celosvětových výdajů na reklamu. Globálně internet zůstane na druhém místě za televizí, i když rozdíl mezi podíly obou médií na trhu se v roce 2017 sníží z letošních 11 procent na čtyři procenta.
"Internet se rychle etabluje jako dominantní reklamní médium a podle současných trendů do konce desetiletí předstihne televizi," poznamenal šéf společnosti ZenithOptimedia Steve King. Dodal, že množství času, který diváci tráví sledováním on-line videa na svých noteboocích, tabletech a chytrých telefonech, rychle roste a zadavatelé reklamy své rozpočty využívají na on-line reklamu, aby diváky následovali.
ZenithOptimedia dodala, že hlavním motorem růstu internetu je mobilní reklama. Studie předpokládá, že mezi lety 2014 a 2017 více než zdvojnásobí svůj podíl na celosvětových výdajích na reklamu, a to z 5,1 procenta na 12,9 procenta.
Zdroj: ČTK, ZenithOptimedia