Twitter (NYSE:TWTR) a Facebook (NASDAQ:FB) jsou dvě z těch největších světových sociálních sítí. A při nadcházejícím světovém šampionátu budeme moci sledovat zda-li obě sítě potvrdí svoje postavení jako komunikačních entit. A hlavně, zda-li jejich business modely postavené na reklamě skutečně fungují.
Facebook i Twitter se v poslední době dost zaměřují na novinky, které by jim měly zajistit další příjmy z reklamy. Marketéři firem, které na šampionátu v Brazílii chtějí vydělat, mají tak skvělou šanci zacílit na zhruba 1 miliardu uživatelů obou dvou sítí v rámci jedné kampaně.
Obě sítě mají značný potenciál díky relativně snadnému a přesnému cílení. Hlavním tahákem pro Twitter budou jistě tématické hastagy ať už se jedná o oficiální hashtag šampionátu nebo hashtagy jednotlivých zemí. Nebo již dobře známé sponzorované Tweety. Twitter taktéž přišel s novým vzhledem, který sklidil úspěch u drtivé většiny uživatelů, což se příliš často nestává. Navíc přidává po vzoru Facebook i reklamu do mobilního telefonu. Facebook taktéž prodělal redesign svého NewsFeedu a vrátil se tak ke kořenům prapůvodního vzhledu, který nemátl uživatele a byl nepřesunoval neustále nabídky sem a tam. Navíc plánuje další reklamní formát po jedné ze stran, které by měly oslovit uživatele. Facebook je na tom výsledkově lépe se svým formátem platby za 1 000 zobrazení.
V době, kdy právě výdaje na online marketing rostou rychlým tempem a mobilní reklama roste raketově – loni až dvojnásobek roku 2012, může být pro investory zajímavé si na podobném příkladu ověřit, zda-li jsou business modely zmíněných společností dlouhodobě životaschopné nebo je stále ještě hledají.
Dosavadní slibný vývoj výnosů obou společností by díky šampionátu mohl posílit v druhém kvartálu letošního roku, což by mohlo být chápáno jako pozitivní validace funkčního modelu pro generování zisků.
Vývoj výnosů Facebook a Twitter jsou hodně podobné, nicméně v absolutním vyjádření jsou výnosy Twitter desetinové.
Twitter
Druhý rozdíl je patrný až v prvním kvartálu 2014, kde výnosy Twitter rostou dále, ale pomalejším tempem. Facebook si v Q1 2014 pohoršil vlivem nižší poptávky po reklamě po Vánocích.
Facebook

Výsledky za druhý kvartál by Facebook stejně tak jako Twitter měl ohlásit v období 21. – 25. července.
Zdroj: Reuters, Fool.com, TyInternety