Aktualizováno Největší britská maloobchodní společnost , která v září potvrdila, že odchází ze Spojených států, zaznamenala v prvním pololetí pokles zisku a do velké míry to přičetla investicím do svých obchodů a cenové strategie ve snaze posílit nákupy spotřebitelů. Skupinou reportovaný „zisk z obchodování“ klesl za prvních šest měsíců finančního roku meziročně o 7,6 procenta na 1,59 miliardy liber. Výsledek tak zaostal za očekáváním (konsensus Bloomberg) na úrovni 1,62 mld. GBP. Akcie firmy v úvodu obchodování reagují poklesem o více než 4 %.
pod vedením CEO Phila Clarka loni investovalo jednu miliardu liber za účelem zastavení poklesu podílu na trhu. Skupina se zbavila ztrátového amerického řetězce Fresh & Easy, který otevřela v roce 2007, a dalších tamních aktivit. Dnes oznámilo, že získá pětinový podíl ve venture s čínským řetězcem hypermarketů China Resources Enterprise v přepočtu za 558 mil. USD. China Resources je druhým největším prodejce potravin v Číně a sérií akvizic se těsně přiblížil tamní jedničce Sun Art Retail Group.
„Navzdory přetrvávajícím nepříznivým podmínkám jsme postoupili v našich strategických prioritách,“ uvedl Clarke s tím, že skupina posiluje podnikání v Británii. Srovnatelné tržby na domácím trhu, kde vznikají dvě třetiny zisku skupiny, ve druhém čtvrtletí stagnovaly, což bylo v souladu s očekáváním analytiků, po poklesu o procento v 1Q. Celkové pololetní tržby vzrostly o 2 procenta na 35,6 mld. GBP. Skupina očekává „lepšící se výkon“ ve druhém pololetí a potvrdila předchozí cíl dosažení středně-jednociferného růstu zisku ve střednědobém horizontu.
Provozní zisk Teska se v posledním finančním roce do února propadl kvůli odpisům a nákladnému ukončování aktivit v USA a Japonsku o více než polovinu na necelé dvě miliardy liber. Byl to první pokles celoročního zisku firmy za 20 let. Společnost před rokem a půl vypracovala plán oživení, který kromě odprodeje neziskových aktivit počítá s novými investicemi.
je třetím největším řetězcem obchodů na světě za americkým konkurentem Stores a francouzským rivalem . Na český trh firma vstoupila v roce 1996.
(Zdroj: Bloomberg, Tesco, čtk)