Aktualizováno Indikátory spotřebitelské nálady v USA se za duben nevyvíjejí špatně. Index sestavovaný organizací Conference Board stoupl na 68,1 bodu z březnových 61,9 bodu. Toto číslo bylo navíc revizí vylepšeno. Dubnový výsledek značně překonal tržní konsensus, který byl nastaven na 61,0 bodů.
Za růstem spotřebitelské důvěry stojí hlavně stoupající očekávání - příslušný index roste na 73,3 bodu z 63,7 bodu v březnu. Spotřebitelé jsou optimističtější ohledně svého příjmu, kde mírně začala převládat očekávání růstu. Zlepšila se i očekávání o zaměstnanosti, kde je ovšem v převaze nadále očekávání úbytku pracovních míst. U podnikatelských podmínek lehce převládá očekávané zlepšení. Inflační očekávání lehce poklesla.
V případě hodnocení současné situace je růst indexu méně výrazný, z 59,2 na 60,4 bodu. Přes polovinu respondentů vidí podmínky jako normální a u zbytku převažuje negativní hodnocení. Současný stav trhu práce je podle respondentů také spíše špatný, více respondentů než v minulých měsících považuje za těžké najít místo, přes polovinu si myslí, že pracovních míst není hodně.
Dnes zveřejněný index spotřebitelské důvěry dává příznivý signál o vývoji poptávky na začátku druhého kvartálu. V tom prvním byl přitom americký spotřebitel klíčovým tahounem ekonomiky. Podobně vyzněl i nedávno zveřejněný index spotřebitelské důvěry sestavovaný Michiganskou universitou. Ten sice za duben poklesl, ale pouze mírně a z relativně vysoké březnové úrovně.