Česká televize (ČT) vypsala nový tendr na prodej reklamy. Výběrové řízení na dvouletou zakázku v předpokládané hodnotě 16 milionů korun začne koncem října. Vyplývá to z informací na webu Věstníku veřejných zakázek. Loňský tendr ČT loni zrušila po omezení vysílání reklamy, kvůli kterému se zmenšil objem požadovaných služeb.
Předmětem tendru je zastupování ČT na mediálním trhu při prodeji reklamního prostoru v jejím vysílání a na teletextových stránkách. Podle ČT spolupráce se specializovaným zástupcem umožní minimalizovat náklady spojené s prodejem reklamy a maximalizovat výnosy z prodeje reklamního prostoru.
ČT nyní při prodeji reklamního času zastupuje společnost Media Master, která by s televizí měla spolupracovat do konce roku. Firma loni v dubnu vyhrála výběrové řízení na pětiletou zakázku v předběžném objemu 195 miliónů korun, které ale generální ředitel ČT Petr Dvořák v březnu zrušil. Důvodem byla změna v objemu zakázky kvůli loňskému omezení reklamy na ČT, která ji musela přestat vysílat na programech ČT1 a ČT24.
Před rokem, 21. září 2011, byl novým generálním ředitelem České televize zvolen Petr Dvořák. V čele veřejnoprávního média nahradil Jiřího Janečka, který koncem loňského srpna rezignoval ze zdravotních důvodů.
Výběrové řízení na nového generálního ředitele ČT rada vypsala v polovině července 2011. Přihlásilo se do něj 32 kandidátů, jejichž počet poté rada zúžila na pět. Kromě Dvořáka to byli výkonný ředitel ČT24 Roman Bradáč, bývalý marketingový ředitel TV Prima a pražského dopravního podniku Jan Svoboda, dále prezident Česko-německé obchodní a průmyslové komory Radomír Šimek a někdejší výkonný ředitel TV Óčko Hynek Chudárek. Právě s posledně zmíněným kandidátem se Dvořák dostal do finálního kola volby, které vyhrál poměrem hlasů 12 ku třem.
Pod Dvořákovým vedením zažila veřejnoprávní televize několik významných změn. Zcela novou podobu dostala hlavní zpravodajská relace Události. Televize dále přešla z redakčního systému na systém tvůrčích skupin. V současnosti se ČT připravuje na spuštění nového celoplošného kanálu určeného dětem.
Letos v červnu vyzval člen Rady ČT Radek Mezulánik ředitele Dvořáka, aby zvážil setrvání ve funkci. Vyčetl mu řadu údajných pochybení v ekonomické a personální oblasti a nedostatečnou komunikaci s radními. Dvořák Mezulánikovy výroky označil za plácnutí do vody.
Dvořák (48) začátkem 90. let spoluzakládal PR agenturu B.I.G., kde je podle obchodního rejstříku dodnes předsedou představenstva. Od roku 1993 spolupracoval se skupinou PPF, kterou zastupoval v orgánech například eBanky, působil také v České pojišťovně a zasedal v představenstvu fotbalové Slavie.
S PPF přišel Dvořák v roce 2002 do komerční televize Nova. Do křesla jejího generálního ředitele usedl v květnu 2003 po odvolání Vladimíra Železného a zůstal v něm i poté, co Novu koncem roku 2004 koupila americká společnost . Ředitelem Novy byl Dvořák do července 2010, poté několik měsíců působil jako viceprezident pro vysílání skupiny .