Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Tuzemské televize mohou začít vysílat ve svých pořadech skrytou reklamu

Tuzemské televize mohou začít vysílat ve svých pořadech skrytou reklamu

01.06.2010 11:18
Autor: mediafax

PRAHA (MEDIAFAX) - České televize mohou od úterka do svých pořadů umísťovat skrytou reklamu na konkrétní výrobek či produkt, takzvaný product placement. Umožňuje to novela zákona o audiovizuálních mediálních službách, která vstupuje v úterý v účinnost.

Pro televize znamená legalizace product placementu vítaný krok, který jim v době poklese příjmů z klasických reklam může výrazně vylepšit rozpočty. Ještě nedávno přitom zmínky o konkrétních výrobcích v pořadech Rada pro rozhlasové a televizní vysílání tvrdě trestala. Správní řízení například dosud vede s TV Nova za to, že v jednom z jejích seriálů opakovaně zaznělo jméno jednoho z obchodních řetězců. Problémy měla i Česká televize se seriálem z hokejového prostředí Poslední sezóna.

Legalizaci takzvaného product placementu (tedy umísťování konkrétních výrobků, firem či služeb přímo do jednotlivých televizních pořadů mimo reklamní bloky) umožnila směrnice Evropské unie z konce minulého roku. Tu Česká republika zahrnula do svého právního řádu a po legislativním schvalování vstoupí nové znění zákona o audiovizuálních mediálních službách v platnost právě 1. června. Zákon stanoví, že pořad využívající product placement musí být viditelně označen na začátku pořadu, po každé přestávce a na konci pořadu. Naopak umožňuje prezentovat produkt v pořadech včetně jeho názvu jak verbálně, tak i vizuálně.

O způsobu, jak podobné pořady označovat, už proto jednala i Asociace televizních organizací (ATO) sdružující hlavní české provozovatele televizního vysílání. Její členové se nakonec shodli na značce "PP". "Grafické zpracování značky je věcí každého provozovatele vysílání. Tím není vyloučena možnost, nikoli však povinnost, aby členové ATO doplnili vedle značky "PP" ještě jiné vhodné oznámení o umístění produktu. Součástí oznámení o umístění produktu může být i specifické logo dodavatele produktu," uvedla jednatelka ATO Lucie Pokorná.

O tomto postupu už asociace informovala i Radu pro rozhlasové a televizní vysílání. S ní se však ještě televize o konkrétní podobu značení určitě střetnou. Televizní radní totiž mají odlišnou představu. I podle nich by měl být každý takový pořad označen piktogramem "PP". Prosazují ale i konkrétní podobu - písmena by měla být bílá na černém pozadí a zabírat minimálně 15 procent obrazovky. V prvním čtvrt roce navíc logo musí provázet text "Tento pořad obsahuje komerční sdělení ve formě umístění produktu za účelem propagace zboží a služeb." I ten musí podle rady zabírat minimálně 15 procent obrazovky, celkem by tak zůstala skryta jedna její třetina.

To se samozřejmě televizním stanicím nelíbí a argumentují, že zákon nic takového nestanoví. Nejspíš tak ve skutečnosti projde varianta prosazovaná ATO. Televize mohou podle dohody k piktogramu "PP" dokonce přidat i logo prodejce výrobku. To ale radní absolutně odmítají a jsou připravení vést s provozovateli televizního vysílání správní řízení.


Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
06.10.2024
8:28Víkendář: Evropa u elektromobilů čtyři roky za Čínou?
05.10.2024
8:48Víkendář: Barclays vidí u americké ekonomiky důvody pro dlouhodobý optimismus, u Číny je obrázek jiný
04.10.2024
22:03US trhy oslavily příznivá data z trhu práce. Snižování sazeb bude pomalejší  
17:42Utahovací dilemata
17:20MONETA Money Bank, a.s.: MONETA Money Bank oznamuje snížení SREP kapitálového požadavku o 30 bazických bodů
16:56Česká exportní banka, a.s.: Informace o výplatě výnosu s rozhodným dnem 2. června 2024
16:55Wall Street ze silných dat zatím příliš netěží, zato dluhopisy dostaly zásah  
16:55Česká exportní banka, a.s.: Informace o výplatě výnosu s rozhodným dnem 1. října 2024
16:52Německé automobilky varují před cly na čínské elektromobily, žádají dohodu
16:30Technická analýza: Visa má nakročeno k úspěšnému závěru roku  
16:11Perly týdne: Tvrdé přistání v USA se nekoná, Čína se snaží prostimulovat k růstu
15:22Tomáš Vlk: Fed zpomalí, americký trh práce se nečekaně začal znovu utahovat  
14:34Pavol Mokoš: Konsolidace v USA a akciová rally v Číně
13:26Než otevře Wall Street: ZIM, Summit Therapeutics, Spirit Air  
11:57Brusel má zelenou k zavedení cel na čínské elektromobily, proti nebylo dost zemí
11:23Čína je připravena na fiskální bazuku v hodnotě 1,4 bilionu dolarů, tvrdí špičkový ekonom
10:14Akcie i dluhopisy v klidu vyhlížejí dobré zprávy z trhu práce  
9:06Rozbřesk: O tom, co pro Okunův zákon v USA letos nebude platit. Strach z úderu na íránská ropná zařízení posílá ropu o 5 % výše
8:55Čínské akcie dále rostou, investoři čekají na zprávu o mzdách v USA a futures jsou smíšené  
6:27Invesco: Oslabení nebo normalizace ekonomiky?

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
Nebyla nalezena žádná data