Hrubé tržby z televizní reklamy klesly největší české komerční televizi Nova v únoru letošního roku o 5,5 % procenta na 1,04 miliardy korun, uvedl to dnes na svých stránkách deník Wall Street Journal s odvoláním na zprávu společnosti TNS Media Inteligence. Hrubé tržby vycházejí z ceníkových cen a nezahrnují proto bartery a různé slevy mediálním agenturám.
Televize Nova, která vytváří asi třetinu celkových tržeb mateřské mediální skupiny , tak v únoru získala asi polovinu z 2,14 miliardy korun celkem vydaných zadavateli za veškerou televizní reklamu v ČR. Před rokem vykázala první česká komerční televize podle údajů TNS hrubé tržby na úrovni 1,1 miliardy korun z celkových 2,22 miliardy korun celého segmentu reklamního trhu. Nova si tak meziročně udržuje poměrně stabilní podíl na trhu, který však - co do tržeb – poklesl oproti loňsku o 4 procenta jako celek.
Podle informací TNS z konce ledna si české televize loni meziročně na tržbách polepšily o 6,51 procenta na 28,4 miliardy korun, skutečnost však je podle prezidenta Asociace českých reklamních agentur AČRA Pavla Brabce jiná. Pokles reklamních příjmů zasáhl i televizi, s čímž se potýkaly téměř všechny stanice včetně televize Nova,“ řekl Brabec. Dodal, že odvysílaných reklam sice mohlo být více, ale rozhodně to bylo za méně peněz než v roce 2008.
Šéf tuzemské televizní stanice Nova Petr Dvořák se na konci loňského roku nechal slyšet, že za letošní rok očekává propad příjmů z reklamy přibližně o pětinu. „Naší snahou letos bylo ušetřit tolik, kolik bude možné, a to jak na operativní úrovni, tak na té programové,“ uvedl tehdy generální ředitel Petr Dvořák. Už na začátku roku Nova proto pro inzerenty připravila v závislosti na výši investic časově omezenou slevu od pěti do 14 % z ceny referenčního CPP (cena za zásah jednoho procenta cílové skupiny).
(Zdroj: WSJ, čtk, E15)