Americkému výrobci motocyklů vzrostl ve druhém čtvrtletí čistý zisk o 23 procent na 218 milionů USD (5,1 miliardy Kč). Firmě pomohla poptávka po dražších motocyklech v době letní motorkářské sezony. Uvedla to společnost ve své výsledkové zprávě.
Celkové výnosy se zvýšily o 12 procent na 1,6 miliardy USD. Tržby z prodeje motocyklů a souvisejících produktů vzrostly o 13 procent na 1,35 miliardy USD. Dodávky motocyklů stouply o 16 procent na 49.700 kusů.
"Navzdory náročné situaci na trhu jsme spokojeni s našimi výsledky za druhé čtvrtletí, kdy jsme v USA zvýšili náš podíl na jinak klesajícím trhu, přičemž v důležité hlavní kategorii motocyklů typu Touring jsme zaznamenali nárůst počtu kusů o více než 11 procent," uvedl generální ředitel Jochen Zeitz. Motocykly typu Touring jsou navrženy a vybaveny pro dlouhé cesty a komfortní jízdu na velké vzdálenosti. Harley má na tomto trhu v USA podíl 75 procent.
Harley-Davidson se ve čtvrtletí zaměřil na lukrativnější modely motocyklů, aby zvýšil své marže. Těžil také z předchozí odložené poptávky klientů, kteří vyčkávali s nákupem motocyklů na letošní nové modely Touring, uvedla agentura Reuters.
Harley-Davidson prodal ve čtvrtletí 158 elektrických motocyklů, což bylo o 379 procent více než loni. Divize elektrických motocyklů LiveWire vykázala ztrátu 28 milionů USD, což bylo o 12 procent méně než loni. Tržby divize klesly o osm procent na šest milionů USD. Za celý rok očekává firma prodej 1000 až 1500 kusů elektrických motocyklů a provozní ztráta divize se má pohybovat v rozmezí 105 milionů až 115 milionů USD.