Americká telekomunikační společnost Communications prodá investičnímu fondu Apollo Global Management za pět miliard USD (107,1 miliardy Kč) divizi Media, která zahrnuje značky získané akvizicí internetových firem AOL a Yahoo. dnes oznámil, že po dokončení transakce se divize přejmenuje na Yahoo a si v ní ponechá desetiprocentní podíl.
Apollo, který v poslední době nakupoval ve velkém, je přesvědčen, že novou společnost s názvem Yahoo dokáže transformovat v silného hráče na poli digitálních médií a reklamních technologií lépe, než by to dokázal .
Mediální divize Verizonu zahrnuje značky jako TechCrunch, Yahoo Finance, Engadget, Makers, Ryot a Flurry. Tržby divize v prvním čtvrtletí činily 1,9 miliardy USD. Transakce by měla být dokončena ve druhé polovině letošního roku.
tento majetek prodává za mnohem nižší cenu, než ho před několika lety koupil. Za AOL v roce 2015 zaplatil 4,4 miliardy USD a firmu Yahoo v roce 2017 získal za 4,5 miliardy USD. Nepodařilo se mu však zvýšit jejich růst a v roce 2018 zaúčtoval odpisy hodnoty majetku mediální divize v objemu 4,6 miliardy USD. K neúspěchu divize přispělo i to, že trh s digitální reklamou ovládli větší hráči, jako je a Google.
Prodejem mediální divize naznačuje, že už nemá zájem o média, na rozdíl od konkurentů. Například společnost se snaží ze své mediální divize WarnerMedia učinit konkurenta firem a Disney na trhu streamovacích služeb, i když po akvizici médií bojuje s vysokým dluhem. Také poskytovatel internetových služeb je v médiích stále aktivní se značkou NBC Universal.
V poslední době přibývalo informací, že se chce svých mediálních aktivit zbavit a místo toho se zaměřit na mobilní sítě a poskytování internetu. Loni prodal agregátor zpráv HuffPost firmě BuzzFedd a nedávno prodal nebo uzavřel další mediální aktiva, jako je Tumblr a Yahoo Answers, uvedl zpravodajský server CNBC.
Zdroje: ČTK, FT