Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Víkendář: Němci se snaží dohnat Teslu

Víkendář: Němci se snaží dohnat Teslu

25.07.2020 9:06
Autor: Redakce, Patria.cz

Vládní dotace na elektromobily vyvolávají v Německu prudký růst poptávky po těchto vozech. Společnosti VW, BMW i Daimler jsou tímto boomem zaskočeny, jejich výrobní kapacity nestačí a nedostatek je zřejmý i u dobíjecích stanic po celé Evropě. Tvrdí to der Spiegel s tím, že automobilky tak „vyrážejí do útoku“ a snaží se dohnat Teslu.

Spiegel píše o šéfovi Audi Markusu Duesmannovi. Ten hovoří o tom, že německé automobilky nejdříve nebraly Teslu vážně, pak byly zmatené a nakonec upadly do šoku z toho, co Tesla dokáže. Její Model 3 patří k nejprodávanějším elektromobilům v Evropě, německé modely jsou daleko za ním a lépe si nyní vede jen Zoe od Renaultu. Tesla také vybudovala více než 5 000 dobíjecích stanic ve 24 evropských zemích, zatímco konsorcium automobilek BMW, Daimler, VW a Ford jich má něco přes 1 600.

Dotace na nákup elektromobilů nyní zvedají poptávku po nich i přesto, že v Německu celkový prodej nových vozů klesá. Dotace navíc začaly poskytovat i ve Francii, Rakousku, Španělsku i Británii, ale „němečtí výrobci nejsou schopni ji uspokojit“. Pro současné modely nemají dostatečné výrobní kapacity a nové modely se na trh dostanou až za dlouhou řadu měsíců. Der Spiegel dodává, že BMW mělo na čas dobrou pozici na trhu s vozy i3 a i8, ale také na nich „těžce prodělávalo“ a pak „ztratilo nervy“. Nové modely tak firma na trh neuvede dříve než v roce 2021 a „projekt i“ je v podstatě odsouzen k zániku.

Bernd Osterloh z vedení VW Spiegelu potvrdil, že velkou překážkou dalšího rozvoje elektromobility je infrastruktura, a to zejména na jihu a ve východní Evropě. V USA VW v rámci kompenzací za podvody s emisemi pracuje na projektu Electrify America a firma nedávno představila dalším automobilkám podobný projekt pro Evropu. Der Spiegel ale dodává, že se diskutuje o tom, zda by každá automobilka měla svou vlastní síť přístupnou jen pro její vozy, či zda je naopak nutný koordinovaný postup.

Der Spiegel zmiňuje i to, že německé automobilky se snaží rovněž o zvýšení dojezdu svých elektromobilů. Jsou v této oblasti ale závislé na výrobcích baterií ze zemí jako Čína, Japonsko či Jižní Korea. Bosch a Continental „se totiž rozhodly, že nebudou vyrábět vlastní baterie“, centrum jejich produkce se tak nadále nachází ve vzdálené Asii. Daimler na to reaguje tím, že buduje „globální síť výrobců od Evropy přes Asii až po USA“. Otázka konkurence z Asie je ale širší – Der Spiegel zmiňuje studii McKinsey, podle které jsou čínské elektromobily mnohem výhodnější, co se týče poměru ceny a dojezdu, než jejich konkurence ze Západu.

Der Spiegel tvrdí, že německé elektromobily mají také problémy s datovým propojením. Nejlepším příkladem má být VW a jeho ID.3. Mělo jít o „počítač na kolech“, ale v září, kdy by měl být model uveden na trhu, ještě nebude fungovat jeho datové propojení. Podle Spiegelu bude navíc tento problém řešen tak, že s autem bude muset jeho majitel do servisu, zatímco Tesla podobné problémy řeší bez nutnosti takového kroku. Duesmann tak podle Spiegelu pracuje na novém softwaru, ale „celá věc zabere roky“. A sám manažer přiznává, že co se týče mobilního připojení, není jeho firma v takové pozici jako Tesla.

Zdroj: Der Spiegel; Foto: Flickr



Čtěte více:

Bloomberg: Elektrická auta narážejí na tvrdou COVID realitu
01.06.2020 5:29
Montážní linky Volkswagenu ve Cvikově nedaleko německé hranice s Česke...
Nikola přijímá rezervace ve výši 5000 USD na auto bez prototypu
29.06.2020 14:09
Dokonce i v inovativním světě elektromobilů jde o neobvyklou věc: Vyso...
Nunes: Iluze o elektromobilech
01.07.2020 10:43
Ashley Nunes z Massachusetts Institute of Technology poukazuje na strá...
Tesla, nejhodnotnější automobilka na světě, míří na ještě vyšší cenu
02.07.2020 15:43
Tesla dostala nový cíl ceny svých akcií poté, co ve středu předběhla T...
Tesla jako další Amazon
15.07.2020 15:14
Mohamed El-Erian je jedním z mnoha, kteří si všímají vývoje kolem akci...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
30.06.2024
8:18Víkendář: Za půl roku se začne na akciích rotovat
29.06.2024
16:31Altman: V určitém časovém bodu, který nemusí být vzdálený několik desetiletí, se trhy probudí a fiskální situace se jim nebude líbit
8:13Víkendář: Příliš mnoho kreativity nyní při investicích škodí
28.06.2024
17:23Pokračující obliba pasivity a fáze peněz na chodnících
16:47Podpora pro akcie na konci týdne přišla ze strany makrodat  
16:43J&T Global Finance XV., s.r.o., zveřejňuje Výroční zprávu za rok 2023
16:34J&T Global Finance XIII., s.r.o., zveřejňuje Výroční zprávu za rok 2023
16:32J&T Global Finance X., s.r.o., zveřejňuje Výroční zprávu za rok 2023
16:31J&T Global Finance XI., s.r.o., zveřejňuje Výroční zprávu za rok 2023
15:45Hubbard: Právo na příležitost, ovšem ne právo na výsledek
15:35Rohlik Group získal čtyři miliardy Kč na rozšíření v dalších evropských zemích
14:07Než otevře Wall Street: Trump Media, Infinera  
13:46Perly týdne: Potenciál umělé inteligence je reálný, ale akcie jej přeceňují
12:13Francie pod tlakem před volbami, jiným trhům se však daří  
12:10Kellnerová: Po smrti muže jsem se s PPF seznamovala, loni jsem byla rozhodnější
11:27Komentář analytika: Akcie Nike po sníženém výhledu dostávají další ránu  
11:06Nezaměstnanost v Německu zůstala na 5,8 procenta, ale lidí bez práce přibylo
10:35Výrobce bezpilotních letounů Primoco dodá do Asie dva stroje za 62 milionů korun
10:28Prezidentská debata vyvolala úvahy o konci Bidenovy kandidatury, Trump odmítl jasně slíbit uznání výsledků voleb
10:01Společnost eMan hlásí za 2023 rekordní zisk a posílení pozice na trhu

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
3:30Čína - PMI v průmyslu