Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Nunes: Iluze o elektromobilech

Nunes: Iluze o elektromobilech

01.07.2020 10:43
Autor: Redakce, Patria.cz

Ashley Nunes z Massachusetts Institute of Technology poukazuje na stránkách FTAlphaville na to, že společnost Lyft chce, aby pro ni do roku 2030 jezdily pouze elektromobily. Tento krok přichází podle vědce v době, kdy emise budí stále větší obavy. Tradiční spalovací motory totiž vypouští do ovzduší řadu škodlivých látek, které poškozují naše zdraví, a podle řady názorů jsou právě elektromobily tou správnou reakcí. A to zejména u společností, jako je Lyft. Nunes ovšem dodává, že takovému posunu brání řada věcí.

Elektromobily jsou stále znatelně dražší než vozy se spalovacími motory a to by znamenalo problém zejména pro řidiče, kteří jezdí pro společnosti, jako je Lyft. Jejich výdělky totiž nejsou podle vědce nijak vysoké. Řešením má být pokles nákladů výroby elektromobilů a také vládní dotace. Ty jsou ale problematické, protože „studie soustavně ukazují, že z nich těží zejména bohatí“. A mezi ty řidiči Lyftu rozhodně nepatří. Navíc s očekávaným poklesem výrobních nákladů je to také problematické.

Nové technologie by měly postupně vést k vyšší efektivitě výroby a například u mobilních telefonů se to projevuje tím, že nyní stojí jen zlomek toho, co před lety. U elektromobilů je ale podle vědce významná oblast nákladů na materiál. Baterie se totiž vyrábí z drahých kovů, jako je nikl, kobalt či lithium, a ty tvoří podstatnou část celkových nákladů. Zde pak nelze čekat, že se vyšší efektivita výroby projeví poklesem výrobních nákladů a dokazuje to i nová studie z MIT. Podle ní elektromobily zůstanou cenově málo konkurenceschopné, a to zejména kvůli cenám kobaltu, niklu a lithia.

Nunes se tedy staví skepticky k tezi, že elektromobily ve společnostech typu Lyft významně přispějí ke snižování emisí. Nicméně způsob, jak by tyto firmy mohly pomoci, podle něj existuje. Jde totiž o společnosti, které staví svůj podnikatelský model na levném jízdném a to samo o sobě zvyšuje poptávku po cestování automobily a přispívá k růstu emisí. Pokud by tak došlo ke zvýšení sazeb, podle vědce by to jednak prospělo ziskovosti Lyftu a jemu podobných a zároveň by došlo ke snížení poptávky. A tudíž i k poklesu emisí generovaných tímto typem dopravy.

Zdroj: FTAlphaville

 

Čtěte více:

Největší bublina v čínské internetové historii?
29.06.2020 6:19
O více než 130 % stouply za poslední tři měsíce akcie společnosti Pind...
Die Welt: Airbus sníží produkci o 40 procent a propustí tisíce lidí
29.06.2020 8:43
Airbus v příštích dvou letech sníží produkci a dodávky o 40 procent op...
Těžař Chesapeake Energy požádal o ochranu před věřiteli
29.06.2020 9:01
Společnost Chesapeake Energy Corp., průkopník těžby ropy a plynu z bř...
Campling: Jak poznat další velký korporátní podvod
29.06.2020 10:46
„Když se nyní jednoznačně ukázalo, že Wirecard byl skutečně obrovským ...
Nikola přijímá rezervace ve výši 5000 USD na auto bez prototypu
29.06.2020 14:09
Dokonce i v inovativním světě elektromobilů jde o neobvyklou věc: Vyso...

Váš názor
  •  
    01.07.2020 20:27

    Tento "věděc" by měl vrátit všechny své diplomy, protože vůbec nepochopil zákonitosti fungování vesmíru, který funguje na elektromagnetickém principu - jen šíří a podporuje hoaxy. Elektromobil vůbec žádný akumulátor nepotřebuje, tímto meziprvkem je třeba uklidňovat jen jemu podobné, neznalé, než to také pochopí. A do té doby si budeme prznit zbytečně naši planetu akumulátory a exhalacemi a odpady a ...... je toho moc.. Pokud někdo neví, o čem je řeč, ať si nastuduje : Nikola Tesla, 1931, vůz Pierce Arrows s 3F asynchr. elektromotorem. Automobilka TESLA se nejmenuje TESLA pro nic za nic ...
    kiv
  • podstatnou část celkových nákladů
    01.07.2020 17:00

    Zase tak moc kilogramů tam těch "drahých" kovů není, takže velkovýroba (rozpuštění vývojových nákladů) může srazit cenu jen lehce nad úroveň spalováků.
    vozana
  •  
    01.07.2020 12:57

    Elektromobil zatím je ukázkou luxusu, vyšší sociální třídy. Ekologicky smýšlející člověk, natož eco activist si Tesla auto nekoupí. Uvidíme co budouctnost do10 let přinese?
    Čert
Aktuální komentáře
30.06.2024
8:18Víkendář: Za půl roku se začne na akciích rotovat
29.06.2024
16:31Altman: V určitém časovém bodu, který nemusí být vzdálený několik desetiletí, se trhy probudí a fiskální situace se jim nebude líbit
8:13Víkendář: Příliš mnoho kreativity nyní při investicích škodí
28.06.2024
17:23Pokračující obliba pasivity a fáze peněz na chodnících
16:47Podpora pro akcie na konci týdne přišla ze strany makrodat  
16:43J&T Global Finance XV., s.r.o., zveřejňuje Výroční zprávu za rok 2023
16:34J&T Global Finance XIII., s.r.o., zveřejňuje Výroční zprávu za rok 2023
16:32J&T Global Finance X., s.r.o., zveřejňuje Výroční zprávu za rok 2023
16:31J&T Global Finance XI., s.r.o., zveřejňuje Výroční zprávu za rok 2023
15:45Hubbard: Právo na příležitost, ovšem ne právo na výsledek
15:35Rohlik Group získal čtyři miliardy Kč na rozšíření v dalších evropských zemích
14:07Než otevře Wall Street: Trump Media, Infinera  
13:46Perly týdne: Potenciál umělé inteligence je reálný, ale akcie jej přeceňují
12:13Francie pod tlakem před volbami, jiným trhům se však daří  
12:10Kellnerová: Po smrti muže jsem se s PPF seznamovala, loni jsem byla rozhodnější
11:27Komentář analytika: Akcie Nike po sníženém výhledu dostávají další ránu  
11:06Nezaměstnanost v Německu zůstala na 5,8 procenta, ale lidí bez práce přibylo
10:35Výrobce bezpilotních letounů Primoco dodá do Asie dva stroje za 62 milionů korun
10:28Prezidentská debata vyvolala úvahy o konci Bidenovy kandidatury, Trump odmítl jasně slíbit uznání výsledků voleb
10:01Společnost eMan hlásí za 2023 rekordní zisk a posílení pozice na trhu

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
    Nejčtenější zprávy týdne
    Nejdiskutovanější zprávy týdne
    Kalendář událostí
    ČasUdálost
    3:30Čína - PMI v průmyslu