Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Prodej aut v EU v červenci rostl dvanáctý měsíc v řadě, zvedl se o 15,2 procenta

Prodej aut v EU v červenci rostl dvanáctý měsíc v řadě, zvedl se o 15,2 procenta

30.08.2023 10:21
Autor: ČTK

Prodej nových osobních automobilů v Evropské unii se v červenci meziročně zvýšil o 15,2 procenta na 851.156 vozů, růst vykázal už dvanáctý měsíc za sebou. Automobilový průmysl se zotavuje z problémů s dodavatelským řetězcem souvisejících s pandemií covidu-19. Prodej elektromobilů se minulý měsíc zvedl díky subvencím o téměř 61 procent. Prodej aut v České republice vzrostl o téměř 20 procent. Vyplývá to z údajů, které dnes zveřejnilo Evropské sdružení výrobců automobilů (ACEA).

Od ledna do července se počet registrací nových aut v EU zvýšil o 17,6 procenta na 6,3 milionu. Navzdory meziročnímu zlepšení byl prodej stále o 22 procent nižší ve srovnání se stejným obdobím roku 2019, což ukazuje na pokračující potíže automobilového trhu v EU. Rok 2019 byl poslední nepoznamenaný pandemií.

Výrazný nárůst, a sice o 60,6 procenta, zaznamenaly v EU minulý měsíc registrace nových bateriových elektromobilů, činily 115.971 kusů. To představuje podíl na trhu 13,6 procenta, což je nárůst skoro o čtyři procentní body ve srovnání s červencem 2022.

Automobilka Škoda Auto, která je součástí skupiny Volkswagen, v červenci prodej v zemích EU meziročně zvýšila o 21,9 procenta na 48.636 vozů. Podíl této značky na unijním trhu se tak zvýšil na 5,7 procenta z 5,4 procenta před rokem, uvedla ACEA.

Největší evropská automobilka Volkswagen v červenci zvýšila prodeje o 17,9 procenta (na 233.184 aut), BMW o 22,5 procenta (na 57.861 aut) a Renault o 16,9 procenta (na 90.310 aut). Skupina Stellantis, která se potýká s problémy s logistikou a dodávkami automobilů v Evropě, však v červenci zaznamenala pokles prodeje o 6,1 procenta (na 144.227 aut).

 

Čtěte více:

Evropa po rally na Wall Street zamíří výše. Sněmovna otevřela cestu Lex ČEZ II
30.08.2023 8:56
Americké akcie zakončili úterní obchodování se zisky, v případě indexu...
Rozbřesk: Česká ekonomika opouští recesi, spotřeba začíná růst
30.08.2023 9:15
Zpřesněný odhad HDP za druhý kvartál vyznívá pro českou ekonomiku rela...

Váš názor
  • Kdyby zítra 1,59 mld. VEHICLES IN USE dostaly akumulátor, těžba ropy může klesnout o 0,22%
    30.08.2023 21:12

    1,59 miliardy vozidel spotřebuje cca. 80.000.000 bl vytěžené ropy PER ANUM. Těžba ropy se pohybuje +- 100.000.000 bl PER DAY. /// Podrobně úvaha níže. /// Oponents will be appreciated!
    Mudr.c
    • Re: Kdyby zítra 1,59 mld. VEHICLES IN USE dostaly akumulátor, těžba ropy může klesnout o 0,22%
      30.08.2023 22:13

      me to nevychazi, jen sem nahrubo hodil 5l na auto/ den, vyslo mi zhruba 11 barelu za rok (cisty ropy), pro tech 1.5 miliardy by to bylo nakejch 47% tezby. vsecko velmi zhruba bez rafinace ty ropy, coz je sice nesmysl, ale zase na vyrobu tech elektromobilu je ropa potreba taky.. tak ale nevim kde mam tu hlavni chybu :p
      Ai-kun
      • Kdyby zítra
        31.08.2023 3:12

        Hlavní chybu tam má MUDr. Pravděpodobně si spletl spotřebu za den a za rok. Tak to dopadá, když se lékař snaží něco vypočítat.
        al321
  • Kolik ropy se nevytěží, když si člověk koupí elektromobil místo dieselu/benzinu.
    30.08.2023 21:04

    Princip ropné destilační kolony neumožňuje výrobu 1ku1, rozpad produktů z barelu ropy je přibližně tento: 46%benzín, 26%diesel, 9%kerosin pro letadla, zbylých 19% je solanka/ asfalt/ tanker-fuel/ ostatní (=metan, etan, propan, butan). Technologické ztráty pak činí kolem 5%. (Ztrátu si lze představit "jako že se dvacetina vstupní hmoty vypaří".) ///// Hypotetická úvaha: osobák (spotřeba 7l/100km) nájezd 8000km/měsíc, tj. 96000km/rok = 96000/100*7=6720 litrů (42,26 bl tj.barelu ). /// 115.971ks registrovaných elektromobilů podle prvního hypotetického předpokladu USPOŘÍ 4.901.000 bl p.a., tj. 13.430 bl per day, tj. 0,1 promile těžby ropy . /// Pokud se denní těžba ropy pohybuje na úrovni +- 100.000.000 bl per day, optimálním parametrem pro uvědomění si VÁHY podpory subvencí do elektromobility by mohla být hypotetická úvaha "kdyby zítra všechny CAR IN USE na celém světě" začaly jezdit bez emisí. Tzn. cca 1.590.000.000 vozidel v provozu. /// S hypotetickým nájezdem 400km per day a při spotřebě 10litrů/VAN, 15litrů/BUS, 20litrů/TRUCK na 100km. /// Podíly "vehicles in use" 2020 Z POČTU 1.590.000.000 miliardy vozidel jsou počítány dle podílu na registraci za 1H2023 a jsou tyto: 74%personal (1.180.000.000ks), 20,5%vans (324.000.000ks), 5%trucks (80.000.000ks), 0,5%buses (6.000.000ks). /// Tzn. pokud kouzlem OD ZÍTRA všechny vehicles in use vyjedou s AKUMULÁTOREM místo konvenčního motoru, při uvedených počtech vozů (1.590.000.000ks), jejich spotřebě a hypotetickém měsíčním nájezdu, potom by PRODUKCE ROPY mohla klesnout o: 0,22% p.a. !!!!! /// Podíl typů vozidel a jejich nájezd i spotřeba jsou uvedeny jako hypotetický AVG, tj.průměrné. Výsledek je, že 1,59 miliardy KONVENČNÍCH vozidel spotřebuje cca. 80.000.000 bl vytěžené ropy PER ANUM. Těžba ropy se pohybuje +- 100.000.000 bl PER DAY!
    Mudr.c
  • Komu nestačí ČTK s informací o personal cars,
    30.08.2023 14:20

    tak podíl fosilního pohonu na PRODEJÍCH AUTOMOTIVE V EVROPĚ za 1H2023 činil: do3,5t = 89,5%, trucks = 95,6%, buses = (pouze 63%). /// Registrace v Evropě 1H2023 byla: buses = 15.000ks (pouze), trucks = 179.000ks, vans = 730.000ks, personal cars = 5.438.000ks /// viz. https://www.acea.auto/cv-registrations/new-commercial-vehicle-registrations-vans-11-6-trucks-20-buses-15-in-the-first-half-of-2023/
    Mudr.c
Aktuální komentáře
30.06.2024
8:18Víkendář: Za půl roku se začne na akciích rotovat
29.06.2024
16:31Altman: V určitém časovém bodu, který nemusí být vzdálený několik desetiletí, se trhy probudí a fiskální situace se jim nebude líbit
8:13Víkendář: Příliš mnoho kreativity nyní při investicích škodí
28.06.2024
17:23Pokračující obliba pasivity a fáze peněz na chodnících
16:47Podpora pro akcie na konci týdne přišla ze strany makrodat  
16:43J&T Global Finance XV., s.r.o., zveřejňuje Výroční zprávu za rok 2023
16:34J&T Global Finance XIII., s.r.o., zveřejňuje Výroční zprávu za rok 2023
16:32J&T Global Finance X., s.r.o., zveřejňuje Výroční zprávu za rok 2023
16:31J&T Global Finance XI., s.r.o., zveřejňuje Výroční zprávu za rok 2023
15:45Hubbard: Právo na příležitost, ovšem ne právo na výsledek
15:35Rohlik Group získal čtyři miliardy Kč na rozšíření v dalších evropských zemích
14:07Než otevře Wall Street: Trump Media, Infinera  
13:46Perly týdne: Potenciál umělé inteligence je reálný, ale akcie jej přeceňují
12:13Francie pod tlakem před volbami, jiným trhům se však daří  
12:10Kellnerová: Po smrti muže jsem se s PPF seznamovala, loni jsem byla rozhodnější
11:27Komentář analytika: Akcie Nike po sníženém výhledu dostávají další ránu  
11:06Nezaměstnanost v Německu zůstala na 5,8 procenta, ale lidí bez práce přibylo
10:35Výrobce bezpilotních letounů Primoco dodá do Asie dva stroje za 62 milionů korun
10:28Prezidentská debata vyvolala úvahy o konci Bidenovy kandidatury, Trump odmítl jasně slíbit uznání výsledků voleb
10:01Společnost eMan hlásí za 2023 rekordní zisk a posílení pozice na trhu

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
3:30Čína - PMI v průmyslu