Čistý zisk americké společnosti Alphabet, která vlastní internetový vyhledávač Google, se ve druhém čtvrtletí meziročně zvýšil na 9,95 miliardy USD z 3,2 miliardy. Firma to oznámila včera po uzavření burz v USA s tím, že těžila z většího množství inzerce ve svém vyhledávači a z toho, že zákazníci více využívali služeb jejího internetovém portálu pro sdílení videí YouTube. Loni ve stejném období narušila hospodářskou situaci společnosti pětimiliardová pokuta od evropských úřadů. Trhy zareagovaly na čísla společnosti velmi pozitivně, v aftermarketu rostly akcie Alphabetu až o 9 %.
Upravený zisk na akcii dosáhl 14,21 USD, trh přitom počítal s pouze 11,30 USD. Společnost překonala odhady také na tržbách, které skončily na 38,94 mld. USD, analytici očekávali 38,15 mld. USD. Tržby Googlu z reklam meziročně vzrostly o 16 % na 32,6 mld. USD.
Alphabet také oznámil, že jeho představenstvo schválilo navýšení výkupu akcií Class C o 25 miliard dolarů. Jde o největší program zpětného odkupu akcií v historii firmy.
Generální ředitel Alphabetu Sundar Pichai při konferenčním hovoru s analytiky dále oznámil, že tržby společnosti z poskytování cloudových služeb za posledních 12 měsíců dosáhl tržeb přes 8 mld. USD.
V předchozím kvartálu akcie Alphabetu spadly poté, co firma odreportovala zpomalující růst tržeb, z kterého vinila především divizi YouTube. Tento kvartál se ovšem podle Porata tržby z tohoto zdroje opět zvedly, firma ovšem rozpad tržeb ve svých výsledcích neposkytuje. „YouTube bylo opětovně největším zdrojem růstu tržeb a trendem, který nyní vidíme, jsme velmi potěšeni,“ dodal finanční ředitelka Ruth Porat.
Problémům ve vztahu k regulačním orgánům sice Alphabet čelí i nadále. Americké ministerstvo spravedlnosti v úterý oznámilo zahájení antimonopolního vyšetřování velkých technologických firem. Přestože konkrétní společnosti úřad nejmenoval, zaměří se, podle svých slov, na online platformy, které dominují oblastím, jako například internetovému vyhledávání. Tam má Google na americkém trhu podíl okolo 90 %.
Alphabet přišel ve druhém kvartálu s celou řadou novinek od nového typu reklam na domovské stránce své mobilní aplikace Google až po nové typy reklamních kampaní na YouTube nebo na stránce Gmail.com.
Zdroj: ČTK, CNBC, Bloomberg