Nová studie ukazuje, že investoři by mohli profitovat z jednoduché strategie. Stačí sledovat společnosti, které změní datum, na které je naplánováno zveřejnění jejich výsledků. Jestliže nové datum předchází datumu původnímu, je pravděpodobné, že zveřejněná čísla budou lepší a cena akcií poroste. Pokud naopak nové datum následuje až po původním, pravděpodobně budou zveřejněná čísla negativní a cena akcie poklesne.
„Investoři si nevšímají příležitosti odhadnout dopředu, jaké budou zveřejněné výsledky firem,“ říká Eric So ze Sloan School of Management. Právě jeho studie „Time Will Tell: Information in the Timing of Scheduled Earnings News“, která je založena na analýze 19 000 revizí výsledků během osmi let, se tímto tématem zabývá. Za příklad dává dvě známé firmy: Když změnil datum zveřejnění výsledků na 20. října, přišel s výbornými čísly a následující den cena jeho akcií vzrostla o 2,7 %. zase pozdržela zveřejnění výsledků na 21. října a čísla byla špatná. Akcie pak ihned klesly o 5,8 %.
Studie uvádí, že měsíční návratnost akcií, u kterých došlo k dřívějšímu zveřejnění výsledků, je v průměru o 2,6 % vyšší než u akcií s výsledky odloženými na pozdější datum. Relativně k celému trhu je návratnost první skupiny o 1,3 % vyšší, návratnost druhé o 1,3 % nižší. Firmy mohou k pozdržení výsledků přikročit v naději, že se mezitím objeví nějaké pozitivní zprávy, které ztlumí negativní dopad horších čísel. Naopak společnosti, které plánují ohlášení dobrých výsledků, s tímto krokem neotálejí a snaží se ho učinit co nejdříve, aby se mezitím neobjevily zprávy špatné.
Je poměrně běžné, že se datum zveřejnění výsledků změní o den či dva. Pokud se změní o celý týden, měli by tomu investoři věnovat velkou pozornost. Podle zmíněné studie je totiž v takovém případě korelace mezi posunem data a pohybem akcie nejsilnější. Získat potřebné informace přitom není nijak složité, So ke své analýze použil data z Wall Street Horizon. Svým klientům je poskytuje například Charles Schwab. Investoři ale tomuto jevu zatím moc pozornosti nevěnují, protože z pohybu cen je patrné, že k nim dochází až ve skutečný den zveřejnění výsledků a ne v době změny tohoto dne.
Zdroj: WSJ