Ačkoliv je Asie domovinou skupiny nejchudších lidí na světě, má v roce 2015 překonat v hodnotě ekonomického bohatství úroveň USA. Alespoň to tvrdí analýza . „Předpokládáme-li, že současný trend přetrvá, Asie by měla v bohatství překonat USA v roce 2015. Pokud vyloučíme Čínu, měl by region předběhnout největší ekonomiku světa do 10 let,“ uvedl Frederic Neumann z . Hodnota bohatství v Asii se od roku 2001 ztrojnásobila na 80 bilionů USD. Zpráva zároveň odhaduje, že Čína ve finančním bohatství během letošního roku vystřídá na pozici regionálního čísla jedna Japonsko.
Rostoucí bohatství v Asii posledních let vede k rozsáhlejší poptávce po luxusním zboží. Ačkoliv USA získala v roce 2013 zpět pozici jedničky v poptávce po luxusních výrobcích s celkovou útratou 69 mld. USD, význam Asie pro luxusní značky narůstá. V oblasti tzv. Greater China (část Číny, Hongkong, Macau, Tchaj-wan) dosáhly v minulém roce tržby Louis Vuitton čtvrtiny celosvětového obratu, pro Cartier to bylo 35 % a pro Omega 45 %, a to vše navzdory masivní volatilitě a odtoku kapitálu spojenému s kroky Fedu ve směru omezení měnového stimulu.
Význam Asie navíc silně znehodnocuje zlepšené povědomí spotřebitelů, které je motivuje k nákupu mimo území asijských států. Konzultantská společnost Bain & Company odhaduje, že více než 67 % nákupů luxusního zboží v Číně tvořily v minulém roce zámořské objednávky. Přesto však v tomto i příštím roce očekává tempo růstu tržeb z luxusního zboží v regionu mezi 5-6 %. I proto hodlá skupina , která zahrnuje značky jako Louis Vuitton či Hennessy Cognac, nadále cílit na „rychle rostoucí trhy“.
Analýza nezodpovídá, zda růst bohatství povede ke snížení chudoby v asijském regionu, nebo pouze navýší příjmovou nerovnost. Údaje světové banky ukazují, že ještě v roce 2010 žilo pod úrovní chudoby (hranice 1,25 USD na den) v jižní Asii 31 % a ve východní Asii 12 % lidí. Pro srovnání, v Evropě to bylo necelé 1 %. V USA svítila v kolonce procenta obyvatel pod hranicí chudoby dokonce 0. Nicméně nedávná studie Stanton Chase International ukázala, že generální ředitelé 500 největších firem v USA průměrně vydělají 354krát více než jejich běžní podřízení (největší rozdíl na světě). Na rozevírání nůžek mezi nejbohatší vrstvou v USA a běžnými občany nedávno upozorňoval také exministr práce Clintonova úřadu Robert Reich.
(FT, CNBC, Worldbank, Forbes)