Aktualizováno Největší světový výrobce nealkoholických nápojů zaznamenal ve třetím čtvrtletí růst tržeb v Evropě, který umožnil mírný nárůst čtvrtletního zisku. Ten se zvýšil na 2,31 mld. USD, v přepočtu na akcii 50 centů, z 2,22 mld. USD, nebo 48 centů, ve srovnatelném období před rokem. Zisk očištěný o jednorázové položky činil 0,51 USD a odpovídá tak průměrnému očekávání analytiků (v anketě Bloomberg).
Tržby vzrostly mírným 1procentním tempem na 12,34 mld. USD, nedosáhly přitom na konsensus 12,41 mld. USD. Společnosti se podařilo zvrátit pokles tržeb v evropských zemích (-4 % ve 2Q12) v 1procenentní růst. Slábnoucí poptávce v krizí zmítané Evropě pod vedením výkonného ředitele Muhtara Kenta čelila zaváděním nových produktů a úpravou cen. Zatímco tržby v Severní Americe vzrostly o 2 %, na zahraničních trzích celkově posílily o 5 %.
„Pokud společnost dokáže nadále úspěšně čelit nepřízni makroekonomických podmínek a plnit dlouhodobé cíle, je možný několikanásobný růst, uvedla analytička Bonnie Herzog, která titul hodnotí doporučením outperform/koupit.
Ke slabému růstu přispěl silnější dolar, který snižuje hodnotu tržeb ze zahraničí při přepočtu na domácí měnu. Většina tržeb Coca-Coly pochází právě ze zahraničí. Coca-Cola vlastní více než 500 značek sycených i nesycených nápojů. Kromě hlavní značky Coca-Cola, která je považována za nejhodnotnější na světě, jí patří například značky Fanta, Sprite, Powerade a Minute Maid. Nápoje prodává ve více než 200 zemích světa.
Akcie Coca-Coly od začátku roku zpevnily o 9 %, aktuálně v pre-marketu připisují zhruba půl procenta po včerejším závěru na 38,13 USD.
(Zdroj: Bloomberg, CNBC, čtk)