Největší americký výrobce hraček představil za třetí kvartál roku výsledky, které překonaly očekávání, především díky silným tržbám u značek Fisher-Price a American Girl. Celkový zisk vzrostl na 365,9 milionu dolarů, nebo 1,04 USD/akcii, z 300,8 mil. USD (86 centů) za stejné období před rokem. Analytici (Bloomberg) přitom očekávali zisk na akcii na úrovni 0,99 USD. Celkové tržby společnosti vzrostly meziročně o 4 procenta na 2,08 mld. USD, nepatrně nad konsensus Wall Street, 2,07 mld. USD.
Provozní zisk Mattelu vzrostl na 487,4 mil. USD ve srovnání s 397,6 mil. USD ve 3Q11. Výsledku pomohl růst tržeb značky Fisher Price o 6 % a zejména značky American Girl a to o 16 %. Prodej autíček Hot Wheels zůstal ve čtvrtletí nezměněn, zatímco prodej panenek Barbie celosvětově klesl o 4 %.
„Jsme potěšeni našimi výsledky za třetí čtvrtletí, které poukazují na další růst podílu na trhu a silné dodávky napříč naším portfoliem výrobků a to celosvětově. Navíc, svátky jsou teprve před námi, takže se nyní soustředíme na růst maloobchodních tržeb v tomto období,“ uvedl k výsledkům výkonný ředitel Mattelu Bryan G. Stockton.
Společnost uvedla, že během 3Q odkoupila zpět 139 tisíc svých akcií zhruba v objemu 5 milionů dolarů. Představenstvo schválilo výplatu dividendy za 3Q ve výši 0,31 USD/akcii, roční dividenda tak dosáhne 1,24 USD a meziročně se jedná o 35% nárůst.
Akcie Mattelu od začátku roku posílily zhruba o 28 procent. Akcie menšího konkurenta na trhu , který oznámí své výsledky v pondělí 22. října, letos zatím vzrostly o více než 18 procent.
(Zdroj: Bloomberg)