Americká mediální korporace Time , která je majoritním vlastníkem v tuzemsku obchodované , překonala oznámeným ziskem za druhé čtvrtletí očekávání analytiků, když televizní byznys pomohl vynahradit zaostávající tržby z filmové a vydavatelské divize. Upravený zisk na akcii činil 59 centů, lehce nad konsensem 58 centů. Celkové příjmy klesly o 4,1 procenta a na úrovni 6,74 miliardy dolarů nedosáhly na očekávání 6,96 mld. USD.
Příjmy z divize filmu a televizní zábavy, která zahrnuje filmové studio Bros, celkově klesly na 2,6 mld. USD z 2,8 mld. USD za stejné období loňského roku. Příjmy z vydavatelství se snížily na 858 mil. USD z 946 mil. USD. Tržby kabelové divize, jejíž součástí je například televizní kanál HBO, stouply o čtyři procenta. Společnost nicméně potvrdila, že nadále očekává růst celoročního zisku na akcii mírným dvojciferným tempem (trh odhaduje +11 % na 3,20 USD). "Zůstáváme na cestě ke splnění finančních cílů pro celý rok," řekl generální ředitel podniku Jeff Bewkes.
Více než 70 procent ročního provozního zisku Time pochází z televizního byznysu, včetně reklamy na kabelových připojených a poplatků. Výnosy v televizní oblasti vzrostly za daný kvartál o 4 % na 3,6 mld. USD, z toho poplatky +6 % a příjmy z reklamy +2 %.
Rizika pro Time spočívají v tom, že značná část provozního příjmu závisí na vnějších faktorech, jako je zájem o umístění reklamy nebo právě výše poplatků od provozovatelů kabelových programů. To činí společnost více zranitelnou v prostředí ekonomického poklesu, uvádí analytik Sanford C. Bernstein Todd Juenger. „Reklama je citlivá na ekonomická očekávání,“ dodává. Výkonný ředitel Time Jeffrey Bewkes sází na televizní produkci v podobě oblíbených seriálů a placené kabelové programy typu HBO.
Akcie Time vzrostly od začátku roku o 8,2 %, dnes po výsledcích v pre-marketu zůstávají bez pohybu.
Společnost Time minulý měsíc zvýšila svůj podíl ve firmě Central European Media Enterprises (CME) na 49,9 procenta. Součástí skupiny je společnost CET 21, která drží licence pro vysílání televizních stanic Nova, Nova Cinema, Nova Sport a české verze hudební stanice MTV.
(Zdroj: Time , Bloomberg, čtk)