Americký mediální a zábavní gigant zvýšil v prvním finančním čtvrtletí čistý zisk o 12 procent na 1,5 miliardy dolarů díky dobrým výsledkům televizních sítí a zábavních parků. Tržby jeho filmové divize však klesly. Oznámila to v noci na dnešek firma. Akcie v prodlouženém obchodování reagovaly poklesem o 1,4 procenta.
Celkové tržby největší americké mediální společnosti se ve čtvrtletí končícím v prosinci zvýšily o procento na 10,779 miliardy dolarů. Zaostaly však za očekáváním analytiků posazeném na úrovni 11,19 mld. USD. Zisk na akcii naopak úrovní 80 centů na akcii očekávání analytiků 71c předčil.
Firma nyní podle analytiků hledá nové způsoby jak zajistit růst své televizní divize ABC. Tento týden se objevily zprávy o tom, že ABC jedná s televizí Univision vysílající ve španělštině o vytvoření společného zpravodajského kanálu, který by byl sice v angličtině, ale soustředil by se na rostoucí hispánský trh ve Spojených státech.
Společnost se rovněž snaží podpořit výkony svého filmového studia. Čtvrtletní tržby studia se snížily o 16 procent na 1,6 miliardy dolarů. Finanční ředitel Jay Rasulo však upozornil, že tento pokles odráží strategii podniku podpořit zisky omezením počtu produkovaných filmů. Provozní zisk studia ve čtvrtletí stoupl o deset procent.
(Zdroj: čtk, Bloomberg)