Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Šéf Škodovky Schäfer odejde za půl roku vést Volkswagen, nástupce zatím nepojmenován

Šéf Škodovky Schäfer odejde za půl roku vést Volkswagen, nástupce zatím nepojmenován

09.12.2021 16:51
Autor: Redakce, Patria.cz

Předseda představenstva automobilky Škoda Auto Thomas Schäfer převezme funkci předsedy představenstva automobilky Volkswagen 1. července 2022. Do té doby se chce plně věnovat Škodě, která za tu dobu podle něj uvede řadu nových verzí současných modelů. Schäfer to dnes uvedl v dopise zaměstnancům.

"K 1. červenci 2022 převezmu funkci předsedy představenstva značky Volkswagen ve Wolfsburgu. Rád bych Vás ale ujistil o jedné věci: Do té doby budu nadále s plným nasazením pracovat pro naši společnost, máme před sebou hodně výzev," uvedl Schäfer v dopise.

Škoda na trh za tu dobu podle něj uvede například další verzi modelu rodiny Enyaq iV, modernizovaný Karoq nebo fabii ve verzi Monte Carlo. "Budeme dále rozšiřovat elektromobilitu a podporovat přerod České republiky v její centrum. Navzdory koronavirové pandemii a nedostatku polovodičů budeme bojovat o každý vůz," uvedl Schäfer.

Schäfer nově povede VW, která je hlavní značkou skupiny Volkswagen. Koncern to dnes oznámil po zasedání dozorčí rady. Kdo Schäfera v českém podniku nahradí, německá automobilka nesdělila. Uvedla jen, že dosavadní šéf VW Ralf Brandstätter od srpna převezme aktivity Volkswagenu v Číně. Změny dozorčí rada vysvětlila nezbytností zefektivnit chod společnosti tak, aby byla připravena na výzvy nadcházejících let, což je především elektrifikace aut a digitalizace.

Koncernový ředitel Herbert Diess, který je v poslední době pod tlakem kvůli neshodám s vlivnou závodní radou koncernu a který měl Čínu na starosti, ve funkci zůstává. Přijde ale o část pravomocí, mimo jiné i na úkor Brandstättera, který se zároveň stane členem představenstva koncernu.

Škoda Auto loni dodala celosvětově přes milion aut. Provozuje tři výrobní závody v České republice. Během letošního roku musela několikrát výrazně omezit či zcela zastavit výrobu kvůli nedostatku čipů. Firma očekává, že do konce letošního roku kvůli nedostatku dílů vyrobí zhruba o 250.000 vozů méně. Automobilka Škoda Auto v období od ledna do září téměř zdvojnásobila provozní zisk na 900 milionů eur (zhruba 23 miliard Kč) ze 469 milionů eur před rokem.

Kdo je Thomas Schäfer

Předsedou představenstva automobilky Škoda Auto byl Schäfer zvolen loni 3. srpna. Ve funkci nahradil Bernharda Maiera, který skončil v čele společnosti po necelých pěti letech. Nové funkce šéfa VW se ujme 1. července příštího roku.

V roce 2012 nastoupil do vrcholového managementu koncernu Volkswagen. Tam nejprve řídil koncernovou zahraniční výrobu, dále byl pověřen jednáními o nových výrobních závodech. Od roku 2015 do nástupu do škodovky byl generálním ředitelem jihoafrického zastoupení koncernu Volkswagen s působností i pro celý subsaharský region. V této funkci se zasloužil o rozvoj prodejní sítě na kontinentu a u některých koncernových značek radikálně pozvedl prodej i výrobu. Byl také prezidentem Africké asociace výrobců automobilů (AAAM).

Thomas Schäfer se narodil 1. dubna 1970 ve městě Marburg v Hesensku. V roce 1994 vystudoval technologii výroby na Berufsakademie v Mannheimu.

Už za studií v roce 1991 začal pracovat u automobilové společnosti Daimler v Mannheimu. V letech 1994 až 1998 působil v různých funkcích v závodě v Rastattu a necelý rok působil i v USA. Poté pracoval do roku 2002 na vysokých manažerských postech v pobočce automobilky DaimlerChrysler v Jihoafrické republice.

V roce 2002 Schäfer spoluzakládal pobočku automobilky DaimlerChrysler v Malajsii a ujal se funkce viceprezidenta pro výrobu. V letech 2005 až 2012 pracoval ve vysokých manažerských funkcích společnosti Daimler v Německu a v této funkci se podílel i na expanzi vozů Mercedes-Benz do Číny.

Škoda Auto se pod Schäferovým vedením musela hlavně potýkat s dopady šíření nového typu koronaviru a s nedostatkem součástek. Mladoboleslavská automobilka nyní kvůli pandemii vyrábí v Česku zhruba na 75 až 80 procent své kapacity. Denně jí chybí zhruba 800 zaměstnanců. Situaci ve Škodě komplikuje vedle covidu také nedostatek polovodičů. Schäfer na interní konferenci managementu uvedl, že nebýt nedostatku polovodičů, dosáhla by Škoda Auto letos rekordního výsledku, kapacity výroby jsou vyprodané. Firma očekává, že do konce letošního roku vyrobí kvůli nedostatku dílů zhruba o 250.000 vozů méně. Loni firma celosvětově dodala přes milion aut. Škoda kvůli tomu musela v letošním roce několikrát omezit či zcela zastavit výrobu.

Pod jeho vedením Škoda představila několik nových automobilů. Měsíc po nástupu představoval důležitý symbol nové éry automobilky elektrický model Enyaq. Letos v září automobilka uvedla na trh novou fabii. Začátkem června byla v závodě Chakan v indické Púně zahájena sériová výroba modelu Škoda Kushaq. Jde o první sériový model na bázi modulární platformy MQB-A0-IN, kterou společnost speciálně upravila pro indický trh. Tato platforma, za kterou Škoda Auto převzala celosvětovou odpovědnost v rámci koncernu, se bude používat i pro další modely značek Volkswagen a Škoda. Ve střednědobém horizontu se plánuje nabídka modelu Kushaq také v ostatních rychle se rozvíjejících zemích. Nově představila Škoda také model Slavia, opět určený pro indický trh.

Schäfer také musel ve funkci řešit s odbory plánovaný přechod automobilky na výrobu elektromobilů, které mají do roku 2030 tvořit nejméně polovinu modelového portfolia automobilky Škoda Auto. Odbory mladoboleslavské automobilky dnes uvedly, že kvůli změnám ve výrobě způsobených přechodem na elektromobilitu by mohlo v dlouhodobém horizontu přijít o práci až 10.000 zaměstnanců. Schäfer odmítl obavy z možného snižování počtu pracovníků už v září. V dopise zaměstnancům napsal, že Škoda získala od koncernu Volkswagen možnost vyrábět další elektromobily, takže bude možné pracovní místa v českých závodech zachovat. Škoda nyní vyrábí jeden čistě elektrický vůz, kterým je SUV Enyaq iV. Začátkem příštího roku na trh přijde Enyaq iV ve verzi Coupé. Následně bude firma vyrábět další tři elektromobily.


Čtěte více:

Škoda přestane vyrábět kultovní auto českého chataře a chalupáře. Fabia kombi skončí kvůli prostoru pro elektroauta
24.08.2021 12:35
Automobilka Škoda Auto přestane vyrábět model Fabia ve variantě kombi....
Škoda Auto od pondělí 18. října zásadně omezí či i zastaví výrobu, možná až do konce roku. Nejsou čipy
07.10.2021 13:44
Automobilka Škoda Auto od pondělí 18. října výhledově do konce roku vý...
Nedostatek čipů podle Škody Auto výrazně zatíží čtvrté čtvrtletí
01.11.2021 12:21
Nedostatek čipů a s tím spojené výrazné omezení výroby významně zatíží...

Váš názor
  •  
    09.12.2021 19:55

    Tak jako octavka čtvrté generace už stojí ve výbavě Mega i u spalováku
    Velkamedvědice
    •  
      09.12.2021 20:24

      problémem u Octavie 4.G není nedostatek čipů nebo snad vyšší cena, nýbrž technologie "neustále na příjmu", asi jako mobil /// ale to se časem srovná, lidi si ve většině zvyknou na technologii, ceny, i na ten dohled /// tak 20pct bude trvale revoltovat to je klasika
      Mudr.c
    •  
      09.12.2021 19:57

      Jinak moje očekávání je, že EU dostane rozum a tlak na elektrifikaci zmírní
      Velkamedvědice
  •  
    09.12.2021 19:25

    jsem zvědav na úspěch škody s elkektro na českém trhu, kdo to bude za ty šílené peníze kupovat? nebo budou dotace ouřadům, firmám na nákup? Škoda ztrácí čínský trh a i v evropě se jí nedaří tolik. Nojo, český dělník již tal levný není, případně budeme muset udělat kurzový závazek
    abc1
Aktuální komentáře
30.06.2024
8:18Víkendář: Za půl roku se začne na akciích rotovat
29.06.2024
16:31Altman: V určitém časovém bodu, který nemusí být vzdálený několik desetiletí, se trhy probudí a fiskální situace se jim nebude líbit
8:13Víkendář: Příliš mnoho kreativity nyní při investicích škodí
28.06.2024
17:23Pokračující obliba pasivity a fáze peněz na chodnících
16:47Podpora pro akcie na konci týdne přišla ze strany makrodat  
16:43J&T Global Finance XV., s.r.o., zveřejňuje Výroční zprávu za rok 2023
16:34J&T Global Finance XIII., s.r.o., zveřejňuje Výroční zprávu za rok 2023
16:32J&T Global Finance X., s.r.o., zveřejňuje Výroční zprávu za rok 2023
16:31J&T Global Finance XI., s.r.o., zveřejňuje Výroční zprávu za rok 2023
15:45Hubbard: Právo na příležitost, ovšem ne právo na výsledek
15:35Rohlik Group získal čtyři miliardy Kč na rozšíření v dalších evropských zemích
14:07Než otevře Wall Street: Trump Media, Infinera  
13:46Perly týdne: Potenciál umělé inteligence je reálný, ale akcie jej přeceňují
12:13Francie pod tlakem před volbami, jiným trhům se však daří  
12:10Kellnerová: Po smrti muže jsem se s PPF seznamovala, loni jsem byla rozhodnější
11:27Komentář analytika: Akcie Nike po sníženém výhledu dostávají další ránu  
11:06Nezaměstnanost v Německu zůstala na 5,8 procenta, ale lidí bez práce přibylo
10:35Výrobce bezpilotních letounů Primoco dodá do Asie dva stroje za 62 milionů korun
10:28Prezidentská debata vyvolala úvahy o konci Bidenovy kandidatury, Trump odmítl jasně slíbit uznání výsledků voleb
10:01Společnost eMan hlásí za 2023 rekordní zisk a posílení pozice na trhu

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
Nebyla nalezena žádná data