Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Až 90 procent čerpacích stanic ve velkých britských městech nemá palivo

Až 90 procent čerpacích stanic ve velkých britských městech nemá palivo

27.09.2021 14:55
Autor: ČTK

Až 90 procent čerpacích stanic ve velkých britských městech nemá palivo, napsala dnes agentura Reuters. Krizi v dodavatelských řetězcích, kterou způsobil nedostatek řidičů nákladních aut, umocnilo panické nakupování do zásoby. Za nedostatkem řidičů stojí více faktorů, včetně pandemie covidu-19 a odchodu Británie z Evropské unie. Důsledkem jsou výpadky v dodávkách různého zboží, včetně pohonných hmot nebo potravin pro supermarkety.

Vláda premiéra Borise Johnsona před několika dny vynaložila miliony liber, aby odvrátila nedostatek potravin vyvolaný rostoucími cenami zemního plynu, který je největší položkou v produkci hnojiv. Vláda na Brity apelovala, aby panicky nenakupovali do zásoby.

V neděli se však od čerpacích stanic po celé zemi táhly fronty desítek aut, které vyčerpaly zásoby a přinutily mnoho čerpacích stanic zavřít. Pumpy v britských městech jsou dnes buď zavřené, nebo na nich jsou nápisy, že pohonné hmoty nejsou k dispozici, napsala s odvoláním na své reportéry agentura Reuters.

Britská asociace prodejců pohonných hmot PRA uvedla, že v některých oblastech skončilo bez zásob 50 až 90 procent čerpacích stanic. "V mnoha oblastech země jsme bohužel svědky panického nakupování pohonných hmot," řekl šéf PRA Gordon Balmer.

Londýn podle listů The Times a Financial Times zvažuje povolání armády, aby dodávky pohonných hmot dostal ke spotřebitelům. Dopravci, čerpací stanice a maloobchodníci však varovali, že neexistuje žádné rychlé řešení. Británii odhadem chybí 100.000 řidičů. A přeprava pohonných hmot navíc požaduje proškolení a licenci.

Britské odvětví maloobchodu v pátek vládu varovalo, že pokud v příštích deseti dnech nepřijme opatření ke zmírnění akutního nedostatku řidičů kamionů, budou narušení dodávek v předvánočním období nevyhnutelná.

Společnost BP v neděli uvedla, že téměř třetině jejích britských čerpacích stanic došly dvě hlavní třídy pohonných hmot. Panické nakupování donutilo vládu pozastavit platnost zákonů o hospodářské soutěži a umožnit firmám spolupracovat na zmírnění nedostatku.

V neděli britská vláda rozhodla, že vydá 10.500 dočasných víz pro řidiče nákladních automobilů a pracovníky v drůbežářském průmyslu.

Kancléřský kandidát německé sociální demokracie (SPD) Olaf Scholz, který v současné vládě zastává post ministra financí, dnes za původ nedostatku řidičů v Británii označil brexit. "Volný pohyb pracovníků je součástí Evropské unie a my jsme tvrdě pracovali na tom, abychom Brity přesvědčili, že nemají odcházet. Rozhodli se jinak. Doufám, že zvládnou problémy, které z toho plynou," reagoval na dotaz novináře, zda Německo Británii pomůže.


Čtěte více:

Bloomberg: Evropská energetická krize se rozšiřuje i do zbytku světa
27.09.2021 12:51
Letos v zimě bude svět bojovat o něco, co je neviditelné, přesto zásad...
Čínská ropná firma CNOOC plánuje vstup na burzu v Šanghaji
27.09.2021 12:11
Největší čínský těžař ropy na moři CNOOC Ltd. plánuje získat z nabídk...
Týdenní výhled: Dlouhé sestavování vlády v Německu, sazby ČNB porostou rovnou o 50 bodů
27.09.2021 13:23
Na německé volby naváže dlouhé sestavování vlády. ČNB zřejmě zvýší sa...
Ruské a čínské firmy se nebudou moci zúčastnit stavby Dukovan, zákon podepsal prezident
27.09.2021 13:55
Ruské a čínské firmy se zřejmě nebudou moci jakkoliv zúčastnit stavby ...

Váš názor
  • nabídka&poptávka
    28.09.2021 23:34

    naprosto základní EKONOMICKÝ vztah nabídky a poptávky je v posledních pár letech soustavně POLITICKY deformován, ať již nárazovou medializací lokálního specifického problému či proklamacemi rádoby státotvorců. Kolik marných vět ještě bude muset ve všech diskusích světa zaznít? Čím více nářků, tím hůře pro ŽIVOT! Emoce nejsou řešením pro zlepšení globální situace, byť si jednotlivec může myslet opak. Méně je více. Čím méně nářků, tím lépe. Disproporce v dodavatelském řetězci by byly dávno minulostí nebýt politických intrik! Vztah nabídky&poptávky býval čistě ekonomickou veličinou RUKY VOLNÉHO TRHU. Dnes dokonce i někteří inteligentní lidé raději obětují ekonomickou svobodu ve prospěch politických intrik a to je smutné. Jako se již opakovalo v historii, dobro otců použijí jejich synové proti nim. Politika je jako zhoubný nádor, mnohdy máme enormní zájem nádor odstranit s cizelerskou přesností, ovšem nádor se nečekaně navrátí s jiným příznakem nebo se nám nádor dokonce vysměje v podobě nově vzniknuvšího patogenu (nečekaná podoba vládní koalice s mandátem na 4 roky). Volby 2024 budou v jiném duchu než ty dosavadní.
    Mudr.c
  • Zelený úděl
    27.09.2021 15:44

    Před lety jsem psal když lidi kňučeli že jezdí kamiony že by se měli děsit doby kdy jezdit přestanou. Další obor šikanovaný a okopávaný hlupákama a teď sklízejí ovoce. A mají příležitost užít si eko. Sednout na kola nebo použít ty úžasné vlaky které je mají lehce nahradit. Nebo příležitost pro elektrické auto. No jo není elektřina tak je pekelně drahá K drahému auto se to hodí.
    HenryFord
  • mediální zlo
    27.09.2021 14:57

    za vše mohou media, nějaký pisálek se nudí a vyblejkne, že něco není ihned k dodání, po něm to okopírují media z poloviny světa, lidi zpanikaří a je to :o)
    Mike -Green D. is killing Europe
    • Re: mediální zlo
      27.09.2021 15:18

      Spíše Brexit
      Velkamedvědice
      •  
        27.09.2021 15:49

        Nedostatek řidičů je i v EU. Lidi nechtějí dělat povolání kde si do vás kope každý primitiv z ulice, neziskovky a úřadu. V UK má řidičák na kamion 200 000 lidí a neřídí.
        HenryFord
        •  
          27.09.2021 16:29

          Zdroj o počtu řidičáků lidí, kteří neřídí? Měl byste? Nebo jenom pavlač?
          hlemyzd
Aktuální komentáře
30.06.2024
8:18Víkendář: Za půl roku se začne na akciích rotovat
29.06.2024
16:31Altman: V určitém časovém bodu, který nemusí být vzdálený několik desetiletí, se trhy probudí a fiskální situace se jim nebude líbit
8:13Víkendář: Příliš mnoho kreativity nyní při investicích škodí
28.06.2024
17:23Pokračující obliba pasivity a fáze peněz na chodnících
16:47Podpora pro akcie na konci týdne přišla ze strany makrodat  
16:43J&T Global Finance XV., s.r.o., zveřejňuje Výroční zprávu za rok 2023
16:34J&T Global Finance XIII., s.r.o., zveřejňuje Výroční zprávu za rok 2023
16:32J&T Global Finance X., s.r.o., zveřejňuje Výroční zprávu za rok 2023
16:31J&T Global Finance XI., s.r.o., zveřejňuje Výroční zprávu za rok 2023
15:45Hubbard: Právo na příležitost, ovšem ne právo na výsledek
15:35Rohlik Group získal čtyři miliardy Kč na rozšíření v dalších evropských zemích
14:07Než otevře Wall Street: Trump Media, Infinera  
13:46Perly týdne: Potenciál umělé inteligence je reálný, ale akcie jej přeceňují
12:13Francie pod tlakem před volbami, jiným trhům se však daří  
12:10Kellnerová: Po smrti muže jsem se s PPF seznamovala, loni jsem byla rozhodnější
11:27Komentář analytika: Akcie Nike po sníženém výhledu dostávají další ránu  
11:06Nezaměstnanost v Německu zůstala na 5,8 procenta, ale lidí bez práce přibylo
10:35Výrobce bezpilotních letounů Primoco dodá do Asie dva stroje za 62 milionů korun
10:28Prezidentská debata vyvolala úvahy o konci Bidenovy kandidatury, Trump odmítl jasně slíbit uznání výsledků voleb
10:01Společnost eMan hlásí za 2023 rekordní zisk a posílení pozice na trhu

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
3:30Čína - PMI v průmyslu