Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Studie: Trh virtuální a rozšířené reality se za pět let zvětší 16krát

Studie: Trh virtuální a rozšířené reality se za pět let zvětší 16krát

20.08.2018 9:55
Autor: ČTK

Tržby za technologie virtuální a rozšířené reality se během příštích pěti let zvýší 16krát. Zatímco v loňském roce měl trh s těmito technologiemi hodnotu 8,8 miliardy dolarů (cca 200 miliard korun), za pět let to bude 142,4 miliardy USD (3,2 bilionu korun). Vyplývá to ze zprávy BCC Research Virtual and Augmented Reality: Technologies and Global Markets through 2023.

Za očekávaným růstem stojí vzestup startupů podporovaných klíčovými hráči na trhu. Studie také ukázala, že na toto odvětví příznivě zapůsobí jak snižování cen hardwaru, tak stoupající využití souprav s virtuální realitou nejen při hraní her, ale také ve zdravotnictví, školství a dalších oborech.

Více než 40 procent trhu stále připadá na herní aplikace s celkovou hodnotou za loňský rok 3,6 miliardy dolarů. Ta by podle autorů studie měla do roku 2023 stoupnout na 47,2 miliardy dolarů. Ve vzdělávání se očekává ještě dramatičtější nárůst, a to ze stávajících 797,7 milionu dolarů na 17,9 miliardy v příštích pěti letech.

"Impozantní nárůst v užívání virtuální a rozšířené reality v herních a jiných aplikacích značně přispěl k dění na trhu za poslední dvě dekády. Akvizice společnosti Oculus Facebookem v roce 2014 zásadně změnila hru v tomto průmyslu. Hlavní technologičtí giganti jako Google vydaly náhlavní DIY zařízení využívající Google Cardboard a Google Daydream s chytrými telefony. Společnosti jako Samsung šly ještě dál s produkty jako Galaxy Gear, obsahujícími inteligentní doplňky jako ovladač gest," uvedla BCC Research.

Zatímco technologie virtuální reality přenáší uživatele do vykonstruovaného prostředí, takzvaná rozšířená realita funguje naopak a přináší virtuální prvky do běžného života. Například zobrazuje v brýlích či telefonech digitální informace o reálných objektech v okolí uživatele.

Zákazníci v obchodech si stále častěji berou na pomoc aplikace. Loňský průzkum americké společnosti Salsify například ukázal, že až 77 procent zákazníků při nakupování používá mobilní telefon nebo tablet. Pomocí rozšířené reality si zákazníci mohou naskenováním výrobku okamžitě zjistit potřebné informace, nebo si na dálku vyzkoušet, zda jim sluší vybrané oblečení či jim pasuje nábytek do ložnice.

"I české obchody uvažují, jak proměnit obchody z čistě prodejního kanálu na zážitkové místo. Česká republika je v tomto ale na začátku, přestože v porovnání například s Němci jsme v e-commerce mnohem progresivnější. Nejdál jsou samozřejmě USA. První pokusy s rozšířenou realitou mimo hrací průmysl v Česku probíhají v marketingu, v turistice, nebo v developmentu. Brzy ale i v Česku dojde k většímu propojování fyzických obchodů a e-shopů," uvedla ředitelka české technologické firmy Rebel&Glory Gabriela Teissing.

Virtuální realita je podle produktového manažera e-shopu Kasa.cz Petra Štursy budoucností online prodeje, ale zasáhne i do klasického maloobchodu. "Možnost virtuálního zobrazení nabídky bude pro zákazníky velmi zajímavá, mimo jiné i pro srovnání produktů. Obchodníkům výrazně rozšíří nabídku a nabídne širší pohled na využitelnost výrobků. Usnadní také orientaci na prodejně," podotkl.

Rozšířenou realitu využívají také automobilky. Například Lexus tyto technologie využívá k opravám vozů. Automechanikům umožní snadněji a rychleji vyřešit technické problémy, zákazníci pak lépe porozumí tomu, co se děje s jejich vozem. Systém využívá speciální brýle, pomocí kterých mechanik navazuje oboustranné spojení s dalšími lidmi, a to jak vizuální, tak hlasové. Umožní mu kupříkladu konzultovat prováděné opravy s majitelem vozu, anebo s odborníky z technického centra firmy.

 
 
 

Čtěte více:

Hologramy a rozšířená realita. Inditex v boji s Amazonem vsadil na technologie
13.06.2018 11:49
Módní skupina Inditex, do které patří značky jako Zara, Bershka, Pull ...
Hloupá umělá inteligence a IBM odtržená od reality
13.08.2018 17:05
Společnost IBM má podle německého Spiegelu velké plány se svým produkt...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
18.07.2024
17:49František Kronus: Korekce na technologiích a začátek výsledkové sezóny
17:02Wall Street začala nadějně, ale růst vyprchal. ECB bez překvapení  
16:10Inflační benevolence a sazby a měnové kurzy v příštím roce – scénář Commerzbank
16:06Technická analýza: Exxon Mobil se rozhoupal k růstu  
15:34Evropský parlament potvrdil Ursulu von der Leyenovou v čele EK
15:30Dominik Rusinko: ECB pauzíruje, úrokové sazby sníží v září
15:01Jakub Blaha: Alcoa se překlápí do zisku díky vyšším cenám hliníku a oxidu hlinitého  
14:16ECB nemění sazby. Lagardová vidí rizika pro vývoj ekonomiky směrem dolů a rozhodnutí v září jako otevřené. Euro začalo ztrácet
12:45Bloomberg: Ukrajina obnovila jednání s věřiteli o restrukturalizaci dluhu
12:41Marks o investování: Do problémů lidi nedostává to, co neví, ale to, co ví úplně jistě. A není to pravda
11:42Výroba aut v prvním pololetí vzrostla na 774.310 vozů, nejvíce od vzniku ČR
10:50Evropské akcie se před ECB posouvají do zeleného  
10:23TSMC věří v pokračující rozmach AI, navyšuje výhled tržeb
9:02Rozbřesk: ECB si dnes po červnovém snížení sazeb vybere pauzu. Koruna klidná
8:46Dnes oznámí ECB výši sazeb, Francie otestuje apetit po dluhopisech a futures jsou zelené  
6:06Bianco: Málo důvodů k poklesu sazeb, ale Fed je pravděpodobně v září stejně sníží
17.07.2024
17:48Zlato a „kolaps reálných sazeb“
17:11Propad techů pokračuje, korekci živí strach z politiky  
15:25Johnson & Johnon ve čtvrtletí zvýšil tržby i zisk, překonal očekávání
15:13Výrobce brýlí EssilorLuxottica kupuje za 1,5 miliardy USD oděvní značku Supreme

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
Abbott Laboratories (06/24 Q2, Bef-mkt)
Blackstone Inc (06/24 Q2, Bef-mkt)
DR Horton Inc (06/24 Q3, Bef-mkt)
Novartis AG (06/24 Q2, Bef-mkt)
PPG Industries Inc (06/24 Q2, Aft-mkt)
7:00EQT AB (03/24 Q1)
7:00Nokia Oyj (06/24 Q2)
7:20Volvo AB (06/24 Q2)
12:05Domino's Pizza Inc (06/24 Q2)
14:15EMU - Jednání ECB, základní sazba
14:30USA - Index filadelfského Fedu
14:30USA - Nové žádosti o dávky v nezam.
22:00Netflix Inc (06/24 Q2)