Chris Bryant na stránkách Bloomberg Gadfly pěje ódy na úspěchy naší domácí automobilky a dokonce se ptá: „Proč se otravovat s , když Škoda vypadá tak dobře?“ Bryant podle svých slov hodně píše o autech, ale parkování v Berlíně je „noční můra“, takže teprve nyní se rozhoduje o koupi vlastního vozu. A je překvapen tím, že se neustále vrací ke Škodě Octavia či k Superbu. „Podobně evidentně uvažuje hodně dalších lidí, protože Škoda, která se snaží nabízet hodnotu za rozumné peníze, sbírá další a další ocenění.“
Bryant si všímá i toho, že Škoda před několika dny zveřejnila své výsledky za minulý rok, kdy dosáhla „působivého“ provozního zisku ve výši 1,6 miliardy eur, což odpovídá 35% meziročnímu růstu ziskovosti. Jde o dobrou zprávu pro jejího vlastníka , který „potřebuje hotovost pro zaplacení pokut za podvádění s emisemi a snaží se o přechod k elektromobilům“. Na druhou stranu může úspěch Škody opět oživit diskuse o kanibalizaci značek, které vlastní.
„VW strávil 25 let pipláním Škody, jejíž primitivní vozy byly kdysi námětem k nejednomu vtipu. Jeden z nich hovořil o tom, že zdvojnásobit hodnotu tohoto vozu lze dotankováním plné nádrže. Nyní se jim ale nikdo nesměje,“ píše Bryant. Poukazuje na to, že výsledkům automobilky pomáhají SUV s vyššími maržemi a zisky Škody dnes tvoří 17 % zisků v segmentu automobilů.
Pro by bylo ideální, kdyby se jeho značky zaměřovaly na rozdílné části trhu a navzájem se nepřekrývaly. Jenže v praxi se lidé začínají ptát, proč dávat peníze za či dokonce , když si mohou koupit Škodu. Podle zpráv Reuters z minulého roku tak úspěchy naší automobilky budí v mateřské společnosti tenze a prý se uvažovalo o přesunu části její výroby do Německa. Namísto zaměření se na různé segmenty trhu se v podstatě všechny části koncernu snaží posouvat směrem k luxusnějším vozům, tudíž namísto doplňování mezi sebou soupeří.
Bloomberg ale poukazuje i na to, že investoval miliardy eur do platformy MQB s cílem vyrábět více vozidel s nižšími náklady. Škoda ukazuje, že to nebyly vyhozené peníze, čehož se někteří analytici dříve obávali. „Konkurence ze strany Škody možná pochroumá ego několika lidí, ale jejím zákazníkům a ani držitelům akcií to moc vadit nebude,“ uzavírá Bryant.