Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Souboj evropských maloobchodních značek o postavení na trhu se přesouvá do USA

Souboj evropských maloobchodních značek o postavení na trhu se přesouvá do USA

15.06.2017 15:33
Autor: Pavel Daniel

Dekáda bitvy zavedených maloobchodních evropských značek o dominanci v segmentu supermarketů v Evropě se přesouvá do USA. I tak prý lze podle mínění zpravodajských agentur hodnotit zprávu o tom, že čtvrtkem 15. června 2017 vstupuje německá maloobchodní značka Lidl na americký trh.

Lidl: expanze kamenných obchodů v éře online prodejů

Zvláštností, která stojí za pozornost je, že se řetězec Lidl snaží o rychlou expanzi v USA v době, kdy velmi rychle stoupá zájem spotřebitelů o internetové nákupy a kamenné obchody začínají být i v tomto segmentu spíše na ústupu. Na druhou stranu některé ohlasy analytiků říkají, že načasování vstupu Lidlu na americký trh je naprosto v pořádku a povede k narušení dominantního postavení konvenčních řetězců, například Walmart či Kroger. Což by mělo mít pozitivní vliv na tržby firem.

Značka Lidl přichází na americký trh několik desítek let po vstupu jiné německé značky na americký trh - Aldi, která na počátku tohoto týdne oznámila taktéž velkou expanzi. Aldi chce rozšířit do konce roku 2022 svou síť obchodů o 900 na 2 200 obchodů. Expanze německých maloobchodních řetězců je proto označovaná jako přesun souboje o postavení na trhu s maloobchodním zbožím z Evropy do USA.

Německý maloobchodní řetězec Lidl uvedl, že dnešním dnem otevře prvních 10 prodejen na americkém kontinentu, konkrétně na jihovýchodě USA. Diskontní řetězec tak se svými slevami vstupuje na americký trh. Nové obchody společnosti Lidl otevřou brány zákazníkům ve Virginii a v Severní a Jižní Karolíně. Lidl doufá, že lákadlem pro americké klienty bude cenová politika řetězce, menší komplikovanost při nákupech v porovnání s konkurencí a speciální položky, například čerstvě upečený chléb, které mají být klíčem k úspěchu.

Vyšší konkurence může navýšit tržby firem

Jako bonus společnost Lidl v USA nabídne exkluzivní linii módy, kterou propaguje německá supermodelka Heidi Klumová. Oznámení o nabídce módy od Klumové bylo zveřejněno řetězcem teprve minulý týden. Do konce září chce ale Lidl otevřít v USA 20 obchodů a během několika příštích let by chtěl mít zhruba 100 obchodů na východním pobřeží USA. Celkově Lidl plánuje vytvořit v USA 5000 pracovních míst.

Analytici připomínají, že vítězně ze souboje německých maloobchodních řetězců může vyjít americký zákazník, neboť tlak na zavedené obchodní společnosti v USA může přinést výrazné snížení cen. Větší konkurence v segmentu nízkých marží přichází navíc během deflační spirály, kdy ceny potravin klesají v USA už 17 měsíců, což je vůbec nejdelší časová linie za více než 60 let. Čeká se, že ostrý souboj o klienty může v USA navýšit tržby maloobchodních firem do roku 2020 každoročně až o 10 procent.

 
 

Čtěte více:

Kasy tuzemských obchodníků se plní stále rychleji
09.05.2017 9:31
Ani v březnu se ochota spotřebitelů utrácet v obchodech nezměnila a te...
Bitva maloobchodních Titánů se prý rozhořela. Amazon proti Wal-Mart Stores
12.05.2017 10:04
Válka maloobchodních prvenství o americké zákazníky. Tak hodnotí komen...
Americký maloobchod se odráží vzhůru, potěšila revize
12.05.2017 14:54
Duben přinesl po přestávce solidní růst maloobchodu ve Spojených státe...
Britský maloobchod svižně vystartoval do druhého kvartálu
18.05.2017 10:44
Maloobchodní tržby ve Velké Británii předvedly za duben slušný růst, k...
Střední Evropa se brání nové investiční horečce
22.05.2017 10:28
Země střední Evropy tvrdí, že mezinárodní obchodní řetězce a investoři...
Spotřeba dál táhne ekonomiku nahoru
06.06.2017 9:30
Ani v dubnu se zájem spotřebitelů nakupovat rozhodně nijak výrazně nem...
Američané v květnu překvapivě utlumili nákupy
14.06.2017 14:38
Maloobchod ve Spojených státech zdaleka nezopakoval výkon z předešlého...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
30.06.2024
8:18Víkendář: Za půl roku se začne na akciích rotovat
29.06.2024
16:31Altman: V určitém časovém bodu, který nemusí být vzdálený několik desetiletí, se trhy probudí a fiskální situace se jim nebude líbit
8:13Víkendář: Příliš mnoho kreativity nyní při investicích škodí
28.06.2024
17:23Pokračující obliba pasivity a fáze peněz na chodnících
16:47Podpora pro akcie na konci týdne přišla ze strany makrodat  
16:43J&T Global Finance XV., s.r.o., zveřejňuje Výroční zprávu za rok 2023
16:34J&T Global Finance XIII., s.r.o., zveřejňuje Výroční zprávu za rok 2023
16:32J&T Global Finance X., s.r.o., zveřejňuje Výroční zprávu za rok 2023
16:31J&T Global Finance XI., s.r.o., zveřejňuje Výroční zprávu za rok 2023
15:45Hubbard: Právo na příležitost, ovšem ne právo na výsledek
15:35Rohlik Group získal čtyři miliardy Kč na rozšíření v dalších evropských zemích
14:07Než otevře Wall Street: Trump Media, Infinera  
13:46Perly týdne: Potenciál umělé inteligence je reálný, ale akcie jej přeceňují
12:13Francie pod tlakem před volbami, jiným trhům se však daří  
12:10Kellnerová: Po smrti muže jsem se s PPF seznamovala, loni jsem byla rozhodnější
11:27Komentář analytika: Akcie Nike po sníženém výhledu dostávají další ránu  
11:06Nezaměstnanost v Německu zůstala na 5,8 procenta, ale lidí bez práce přibylo
10:35Výrobce bezpilotních letounů Primoco dodá do Asie dva stroje za 62 milionů korun
10:28Prezidentská debata vyvolala úvahy o konci Bidenovy kandidatury, Trump odmítl jasně slíbit uznání výsledků voleb
10:01Společnost eMan hlásí za 2023 rekordní zisk a posílení pozice na trhu

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
Nebyla nalezena žádná data