Válka maloobchodních prvenství o americké zákazníky. Tak hodnotí komentátoři souboj světové jedničky v segmentu elektronického obchodování s největším světovým maloobchodním prodejcem o zákazníky. .com Inc totiž s patřičnou vervou ohlásil snížení prahové hodnoty pro bezplatné dodání zboží na 25 dolarů. Původně to bylo 35 dolarů. A důvod? přiznává, že tím cílí na klienty Stores Inc a chce tím upevnit své postavení v segmentu elektronického obchodu.
Nižší poplatek za doručení má přilákat nové klienty
Dopravu zdarma vybraného zboží zatím nabízí v rámci svého programu Prime, který ovšem vyžaduje členské příspěvky ve výši 99 USD. Klienti Amazonu, kteří neměli předplacenou službu Primě, museli čekat na dodávku zboží 5 až 8 dní. Nová aktivita má za cíl povzbudit dodávkou objednaného zboží do dvou dnů další zákazníky k nákupům v obchodní platformě Amazonu a tím je chce firma převést do regulérní členské základy společnosti.
Největší světový maloobchodní prodejce jde jinou cestou. Svou pozici v elektronickém segmentu buduje prostřednictvím akvizic, jako například Jet.com, který koupila v roce 2016 za 3,3 miliardy amerických dolarů. sice spustil v loňském roce vlastní členský program nazvaný ShippingPass, který nabízí bezplatné doručení zboží do dvou dnů od objednání a stojí 49 dolarů ročně. Prodejní řetězec ale program ukončil v lednu 2017 a nahradil jej bezplatným dvoudenním doručením, pokud lidé nakoupí za 35 USD nebo více.
Souboj o zákazníky na ostří nože
O tom, že souboj o zákazníky se nevede v rukavičkách, svědčí podle agentury Reuters i to, že firma zablokovala programy, které sledovaly ceny maloobchodních řetězců online. Podle Stores totiž mohly rozdíly v prodejních cenách ve výši až 50 centů, odvádět zákazníky jinam. Proto řetězce mohly pružně reagovat na úpravy cen Amazonu. Nyní je ale všechno jinak. Technologická divize řetězce, @ WalmartLabs, nedokázala několik týdnů otevřít blokádu informací a rozhodla se proto vyjít s informací na veřejnost.
Jenže podle komentátorů výsledek počínání Stores spíše nahrává Amazonu. Ten se totiž tak nyní může kromě výhod spojených s rychlou dodávkou zboží, obrovským produktovým katalogem a třeba původním televizním obsahem, pochlubit i výhodou silnější ochrany dat, mimo jiné své cenotvorby, před konkurencí. Teď tak Amazon může říct: „Zvládnutím komplexních technologií posilujeme svou vizi moderního elektronického obchodu, a nikdo lepší zatím není."