Německá automobilka Bayerische Motoren Werke (BMW) uzavřela partnerství s Intelem a Mobileye kvůli vývoji technologií pro auta bez řidiče. Podle agentury Reuters poslední aliance odpovídá snaze firmy být v čele aktivit, spojených s výrobou aut bez řidiče a nezaostávat v segmentu, ve kterém se konkurence firem rychle rozvíjí. Aktivity podle Reuters souvisejí s velkými investicemi technologických firem z amerického Sillicon Valley, jako jsou Google, Motors Inc. a do segmentu samo řiditelných aut.
nechce zaspat dobu
Podle očekávání analytiků má společnost dodávat do vozů centrální procesorovou jednotku, která bude schopná koordinovat nesčetné součásti vozu, včetně softwarů a zařízení společnosti Mobileye. Faktem totiž je, že je největším světovým výrobcem počítačových mikroprocesorů a již dříve hledal cesty, jak proniknout více do automobilového průmyslu. V oboru automobilových počítačových čipů patří k vážným konkurentům společnosti NXP, Renesas, a STMicroelectronics.
Mobileye patří mezi lídry segmentu senzorových kamerových systémů v autech využívaných v asistenčních řídicích systémech poslední generace. Tyto systémy se používají pro přejíždění aut mezi pruhy, pro zabránění kolizí s dalším autem nebo chodci. Firma se ale v poslední době věnuje vývoji a realizaci mapovacích a automatizovaých rozhodovacích funkcí pro auta.
Konkrétní podmínky a fungování aliance mezi , Intelem a Mobileye zatím nejsou známy. Podle Reuters není ani jasné, jakým způsobem může oznámená spolupráce mezi firmami ovlivnit dlouhodobé partnerství mezi Mobileye a francouzsko-italským výrobcem čipů STMicroelectronics. Díky tomuto partnerství vznikají senzorové systémy Mobileye. V květnu letošního roku Mobileye a STMicro prodloužily spolupráci na dalších 12 let, s cílem vyvinout pátou generaci systémů Mobileye, která má autům poskytnou na řidiči zcela autonomní jízdní vlastnosti kolem roku 2020.
Mobileye, nová hvězda dodavatelů "bezpilotních" technologií
Podle STMicro budou tyto nové systémy postaveny na počítačovém čipu, nebo centrální procesorové jednotce, která ovládá zhruba 20 čidel v každém autě, včetně čelního skla a automobilových nárazníků, připojených k radarovým systémům. Bezpečnostní systémy Mobileye čtvrté generace mají být do vozů instalovány od roku 2018 a budou se primárně zaměřovat na detekci pohybujících se objektů po silnici.
Odhady k oznámené alianci mezi , Intelem a Mobileye říkají, že se zaměří na rozvoj a vývoj páté generace čipů Mobileye, přezdívaných EyeQ5. Technologie by měly v reálném čase zvládat funkce silničního mapingu a nastavení jízdních parametrů podle aktuální situace na silnici.
Dění v segmentu samo řiditelných aut v posledních měsících hýří nebývalou aktivitou. Tento týden výrobce a dodavatel navigací a mapových podkladů souhlasil se zavedením standardů, které nastaví přenos dat o silniční a automobilové výkonnosti z online připojeného vozidla do cloudové online služby, která dovolí vyšší stupeň automatizovaného řízení dopravy a služby řízení aut. Během prvního pololetí 2016 Group, a Nissan navíc souhlasily s používáním technologie EyeQ5 ve svých modelech a Motors se znovu zavázala používat technologii Mobileye pro hands-free ve svých elektromobilech. Podle Ofera Maharsha, finančního ředitele Mobileye, je i proto rok 2021 pro plně autonomní vozidlo na silnicích reálný. A to i díky tomu, že už nyní, kromě , Nissanu a , s firmou spolupracuje i .