Rychle se rozvíjející segment samo řiditelných aut se rozrostl o dalšího hráče – společnost NVidia. Jde také podle zpravodajského serveru CNN za uplynulý rok a půl o jednu z „nejžhavějších“ technologických akcií. Za rok 2015 předvedly akcie společnosti NVidia zhodnocení o 65 procent, v letošním roce připsaly dalších 34 procent. A firma vsadila na budoucnost v podobě technologií pro autonomně řízená auta.
NVidia sice proslula specializací na výrobu grafických procesorů a osobních počítačů, včetně čipů pro videohry, ale během tohoto roku představila speciální výpočetní jednotky nazvané Drive CX a Drive PX , které jsou součástí superprocesoru X1. Jen pro představu – jde o technologii, kterou ještě před patnácti lety měly k dispozici výhradně vědecké superpočítače. A dnes se superprocesor vejde do malého kompaktního zařízení. NVidia také plánuje více se zaměřit na navádějící a zábavní systémy v automobilech budoucí generace, které nebudou potřebovat řidiče.
Mezi partnery společnosti už nyní patří značky automobilového světa: , Mercedes Benz, Volvo a . Jenže „auto segment“ zatím pro nVidii představuje jen malý „business“, a to i přesto, že tržby od automobilových zákazníků vzrostly v loňském roce o 75 procent. Podle CNN je ale pro firmu dobrou zprávou to, že i když by se mohla stát výraznějším hráčem v segmentu autonomních vozidel, zůstává jejím hlavním předmětem podnikání „herní“ průmysl. Výnosy z produkce čipů pro herní zařízení za rok 2015 posílily o více než 35 % a na celkových tržbách společnosti se tato divize podepsala 56 procenty.
Jenže - jak naznačují nákupní aktivity konkurentů z oboru výroby čipů - giganti jako , či , stále více pronikají i do segmentu autonomně řízených vozidel. Začátkem tohoto roku například koupil italskou společnost s názvem Yogitech, která vyvíjí bezpečnostní technologie pro self-driving automobily. Zajímavé je podle CNN také srovnání se společností Mobileye, kterou považuje trh za více orientovanou na technologie pro autonomně řízení auta, než NVidii. Ze srovnání výkonu akcií vyplývá, že cenné papíry Mobileye za tento rok odepsaly 13 procent a za posledních 12 měsíců ztratily 23 procent.
Důvodem tohoto vývoje je podle analytiků částečně i to, že specialistům pro „driver-less“ technologie roste stále silnější konkurence přímo od automobilek. A , Nissan, a Hyundai jsou čtyři největší zákazníci společnosti Mobileye.
Výhled segmentu technologií pro samo řiditelná auta je ale podle CNN přesto příznivý. Prý – je stále dost příležitosti i pro specializované vývojáře, jakými jsou i společnosti Mobileye a NVidia.