Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Google pracuje na nové podobě mobilních výsledků vyhledávání a hledá cesty k další monetizaci

Google pracuje na nové podobě mobilních výsledků vyhledávání a hledá cesty k další monetizaci

20.05.2016 14:00
Autor: Pavel Petr, Patria Online

Google chce svým uživatelům zpříjemnit užívání mobilních telefonů a uvědomuje si, že to pro něj může být prakticky klíčové zařízení, protože se řada vyhledávání přesouvá právě na mobil.

Google již v minulosti přinesl úpravy svého vzhledu pro mobil. Například na PC v klasickém prohlížeči je vždy dostupných například deset výsledků vyhledávání a na konci stránky je klasické číselné stránkování a tlačítko další stránka.

Na mobilech Google toto měl jen ze začátku, než si uvědomil, že stránkování pomocí čísel se moc na mobily nehodí, protože tlačítka byla malá a těžko se ovládala prsty. Proto místo složitého stránkování představil velké tlačítko jen pro další stránku.

Nyní se ovšem chystá nový formát přímo výsledku vyhledávání. Nejdříve na mobilu byly dostupné standardní textové výsledky, následovaly tzv. „Rich Snippets“ s náhledovým obrázkem a úryvkem samotného textu.

snippets

Novou podobou, kterou bude Google testovat budou tzv. „Rich Cards“. Pokročilé a větší karty, které se nebudou rolovat shora dolů, ale swipovat (rolovat vodorovně zprava doleva). Jejich výhodou má být větší důraz na vizuální rozpoznání toho, co hledající skutečně hledá. Proto se bude testování týkat přesně takových kategorií, kde vizuální podoba hraje roli – typicky recepty na určité pokrmy.

Testování bude probíhat zatím jen v anglickém jazyce a na vybraných typech příspěvků jako jsou recepty a filmy. Tyto kategorie plně splňují požadavek na jasnou rozpoznatelnost z obrázkového náhledu.

Google tento krok promítá i do interface pro tvůrce obsahu, kde jim pomocí značek umožňuje přímo Google upozornit, aby daný obsah zobrazil právě stylem „Rich Cards“.

Reklama v mobilech
Google o reklamě v Rich Cards mlčí a tak můžeme jen spekulovat, jak tento formát na mobilu bude monetizovat. Hned první možností co se nabízí je, nabídnout mezi organickými výsledky vyhledávání Rich Cards také ty sponzorované, jinými slovy placené zobrazení Rich Cards.

Myslím si, že na monetizaci dojde v okamžiku, kdy si Google ověří, že se formát chytl u uživatelů. Logicky nedává smysl monetizovat co není příliš užívané uživateli.

Google pracuje na monetizaci i jiných částí vyhledávání. Před pár dny představil také možnosti reklamy ve výsledcích vyhledávání u obrázků. Google tak dává nástroj zejména retailerům. Sám Google uvedl, že ho překvapuje, jak roste podíl nákupů na mobilu a očekává, že v roce 2016 bude nadále pokračovat velmi solidním tempem růstu o 34 % (růst v USA).

Retaileři říkali už nějakou dobu, že potřebují nástroj jak oslovit lidi, kteří hledají nějaký produkt, neví přesně jaký a chtějí se inspirovat. Tací většinou hledají podle obecného vyhledávacího termínu ve výsledcích vyhledávání obrázků.

snippets

To je důvod, proč se bude brzy pravděpodobně všude zobrazovat, i určitý objem sponzorovaných obrázků ve výsledcích vyhledávání v sekci obrázky. Ty povedou rovnou na stránky retailera, který tak bude získávat další objednávky na nabízené zboží.

Zdroj: Google Blog

Foto: Spiros Vathis - CC BY-ND 2.0

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
18.07.2024
17:02Wall Street začala nadějně, ale růst vyprchal. ECB bez překvapení  
16:10Inflační benevolence a sazby a měnové kurzy v příštím roce – scénář Commerzbank
16:06Technická analýza: Exxon Mobil se rozhoupal k růstu  
15:34Evropský parlament potvrdil Ursulu von der Leyenovou v čele EK
15:30Dominik Rusinko: ECB pauzíruje, úrokové sazby sníží v září
15:01Jakub Blaha: Alcoa se překlápí do zisku díky vyšším cenám hliníku a oxidu hlinitého  
14:16ECB nemění sazby. Lagardová vidí rizika pro vývoj ekonomiky směrem dolů a rozhodnutí v září jako otevřené. Euro začalo ztrácet
12:45Bloomberg: Ukrajina obnovila jednání s věřiteli o restrukturalizaci dluhu
12:41Marks o investování: Do problémů lidi nedostává to, co neví, ale to, co ví úplně jistě. A není to pravda
11:42Výroba aut v prvním pololetí vzrostla na 774.310 vozů, nejvíce od vzniku ČR
10:50Evropské akcie se před ECB posouvají do zeleného  
10:23TSMC věří v pokračující rozmach AI, navyšuje výhled tržeb
9:02Rozbřesk: ECB si dnes po červnovém snížení sazeb vybere pauzu. Koruna klidná
8:46Dnes oznámí ECB výši sazeb, Francie otestuje apetit po dluhopisech a futures jsou zelené  
6:06Bianco: Málo důvodů k poklesu sazeb, ale Fed je pravděpodobně v září stejně sníží
17.07.2024
17:48Zlato a „kolaps reálných sazeb“
17:11Propad techů pokračuje, korekci živí strach z politiky  
15:25Johnson & Johnon ve čtvrtletí zvýšil tržby i zisk, překonal očekávání
15:13Výrobce brýlí EssilorLuxottica kupuje za 1,5 miliardy USD oděvní značku Supreme
14:12Dva bloky v Dukovanech postaví KHNP za nynějších 200 miliard korun za jeden, rozhodla vláda. Bude jednat také o Temelíně. Westinghouse chce KHNP soudně napadnout

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
Abbott Laboratories (06/24 Q2, Bef-mkt)
Blackstone Inc (06/24 Q2, Bef-mkt)
DR Horton Inc (06/24 Q3, Bef-mkt)
Novartis AG (06/24 Q2, Bef-mkt)
PPG Industries Inc (06/24 Q2, Aft-mkt)
7:00EQT AB (03/24 Q1)
7:00Nokia Oyj (06/24 Q2)
7:20Volvo AB (06/24 Q2)
12:05Domino's Pizza Inc (06/24 Q2)
14:15EMU - Jednání ECB, základní sazba
14:30USA - Index filadelfského Fedu
14:30USA - Nové žádosti o dávky v nezam.
22:00Netflix Inc (06/24 Q2)