Nová vlajková loď bavorské automobilky AG, která nese označení iNext, bude ve firemních showroomech k dispozici zákazníkům do pěti let, v roce 2021. Auto má mít elektrické hnací ústrojí a bude v mnoha situacích umět „self-driving“ styl řízení. Podle vedení společnost jde o odpověď na výzvu konkurenční automobilky Motors Inc.
Agentura Bloomberg v této souvislosti připomíná, že tento rok přijde o vedení v prodejích v kategorii luxusních vozů, což bude poprvé od roku 2005. Bavorskou firmu předhonila značka Mercedes, které za první čtvrtletí roku 2016 stouply tržby dvakrát tak rychleji, než . Podle Bloombergu je to kvůli tomu, že Mercedes dokázal omladit svou modelovou řadu a nabídnout zákazníkům zcela nové modely. Výsledkem bylo jen snížení cen u , kterým se automobilka snažila nalákat zákazníky ke koupi relativně starších modelů.
Bloomberg uvedl, že průměrná cena vozů klesla o 5,9 procenta na zhruba 33 700 EUR za první čtvrtletí roku 2016, když poptávce po levnějších modelech automobilky, jakým je například X1 hatchback, pomohly i obnovené prodeje „sedmičkové“ řady sedanu. I tak ale slovy Haralda Kruegera, CEO AG, uvedla, že je na dobré cestě naplnit své cíle na rok 2016 v podobě mírného navýšení zisku před zdaněním a zvýšením příjmů z prodejů aut už sedmý rok v řadě. Má to ale háček: „Politické a ekonomické prostředí musí zůstat stabilní,“ doplnila automobilka.
Zpět ztracené pozice má podle něj právě iNext. Model má nahradit právě sedan „sedmičkové“ řady, bude samo řiditelný v „mnoha situacích“, vybaven novým interiérem a elektrickým hnacím ústrojím. „iNext bude naší novou řídící inovací s autonomním řízením, digitálním připojením, inteligentní lehkou konstrukcí a v konečném důsledku novou generací elektro-mobility," řekl Krueger. Firma chce podle něj udržet své marže zisku před zdaněním na úrovni 10 procent až do roku 2020. Uvažuje proto i o tom, že ze své nabídky stáhne modely s nízkou „výsledkovostí“, jako je třeba Mini kupé.