Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
YouTube a potažmo Google bude profitovat z amerických prezidentských voleb

YouTube a potažmo Google bude profitovat z amerických prezidentských voleb

29.03.2016 15:49
Autor: Pavel Petr, Patria Online

Platforma pro sdílení videa známá jako YouTube se překvapivě stal jedním z hlavních bojišť marketérů v aktuálním boji jednotlivých kandidátů na prezidentský post v USA. Ukazují to statistiky, které zpracoval sám YouTube a publikoval na svém webu.

YouTube uvedl, že tentokrát je vedená kampaň hlavně online a volební štáby se nebojí utrácet velké sumy za reklamu na YouTube, kde voliči hledají obsah, který se právě vztahuje k prezidentským volbám.

Podle YouTube je evidentní zájem mezi lidmi do 35 let. Starší generace informace a obsah k volebním kampaním hledá také, ale v menším počtu. Je to logické. Starší generace, které se nenarodila v době internetu, nemá takový vztah k novým technologiím.

Je třeba říct, že těch, kteří konzumují video obsah a hledají informace o volbách je 59 % právě pod 35 let. Tedy nezanedbatelná část voličské základny a to si uvědomují i marketéři jednotlivých volebních štábů.

YouTube uvedl, že od dubna 2015 bylo na YouTube shlédnuto 110 milionů hodin videa, které se vztahuje ke kandidátům na prezidenta USA. To je 100krát více než obsahu CNN, C-SPAN, MSNBC a Fox News dohromady. Google takto prezentuje svou sílu vůči tradičním médiím.

To, že se mediální boj přiostřuje, dokládá i nárůst publikovaného obsahu, který se vztahuje k volbám mezi dubnem 2015 a únorem 2016 o neuvěřitelných 485 %. Klíčové pro publikaci videa jsou v kampani jednoduše rozeznatelné události, okolo kterých je provoz největší. Jasně to jsou debaty politiků, samotné hlasování nebo politická prohlášení a vystoupení jednotlivých kandidátů.

YouTube může sloužit i jako lakmusový papírek toho, co jsou ta nejdůležitější témata. Například vyhledávání videí ohledně uprchlíků vzrostlo o 224 %. Dalšími tématy prezidentských voleb je imigrace, kontrola zbraní, stav ekonomiky a také zdravotní péče pro občany USA.

Samozřejmě Google to neříká úplně otevřeně. Ale investice do reklamy jednotlivých štábů jsou to, co může pomoci Google k zlepšeným kvartálním výsledkům tohoto příjmového kanálu. Podle YouTube se objem investic do reklamy na tomto videoportále zvýšil od října 2015 do února 2016 o 294 %.

Reklama, která je spojená s volebními kampaněmi jednotlivých kandidátů tak v únoru tvořila 77 % veškerých výdajů na placenou reklamu plynoucí ke Google. U některých událostí se stalo i to, že YouTube prodal veškerý dostupný objem reklamy, která může být zobrazen.

Zdroj: MotleyFool, YouTube data




Čtěte více:

Výjimečný okamžik - IT sektor se semknul kolem Apple
04.03.2016 13:58
Obyčejně rivalové a soupeři na život a na smrt se ve velmi výjimečných...
Korejský 18násobný světový mistr hry Go byl poražen strojem od Google
09.03.2016 14:50
Není to tak dlouho, kdy IBM postavilo proti mistrovi v šachu Garry Kas...
Světový šampion ve hře go konečně porazil počítač AlphaGo
14.03.2016 8:14
Světový šampion v asijské deskové hře go Jihokorejec I Se-dol dnes kon...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
30.06.2024
8:18Víkendář: Za půl roku se začne na akciích rotovat
29.06.2024
16:31Altman: V určitém časovém bodu, který nemusí být vzdálený několik desetiletí, se trhy probudí a fiskální situace se jim nebude líbit
8:13Víkendář: Příliš mnoho kreativity nyní při investicích škodí
28.06.2024
17:23Pokračující obliba pasivity a fáze peněz na chodnících
16:47Podpora pro akcie na konci týdne přišla ze strany makrodat  
16:43J&T Global Finance XV., s.r.o., zveřejňuje Výroční zprávu za rok 2023
16:34J&T Global Finance XIII., s.r.o., zveřejňuje Výroční zprávu za rok 2023
16:32J&T Global Finance X., s.r.o., zveřejňuje Výroční zprávu za rok 2023
16:31J&T Global Finance XI., s.r.o., zveřejňuje Výroční zprávu za rok 2023
15:45Hubbard: Právo na příležitost, ovšem ne právo na výsledek
15:35Rohlik Group získal čtyři miliardy Kč na rozšíření v dalších evropských zemích
14:07Než otevře Wall Street: Trump Media, Infinera  
13:46Perly týdne: Potenciál umělé inteligence je reálný, ale akcie jej přeceňují
12:13Francie pod tlakem před volbami, jiným trhům se však daří  
12:10Kellnerová: Po smrti muže jsem se s PPF seznamovala, loni jsem byla rozhodnější
11:27Komentář analytika: Akcie Nike po sníženém výhledu dostávají další ránu  
11:06Nezaměstnanost v Německu zůstala na 5,8 procenta, ale lidí bez práce přibylo
10:35Výrobce bezpilotních letounů Primoco dodá do Asie dva stroje za 62 milionů korun
10:28Prezidentská debata vyvolala úvahy o konci Bidenovy kandidatury, Trump odmítl jasně slíbit uznání výsledků voleb
10:01Společnost eMan hlásí za 2023 rekordní zisk a posílení pozice na trhu

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
Nebyla nalezena žádná data