Platforma pro sdílení videa známá jako YouTube se překvapivě stal jedním z hlavních bojišť marketérů v aktuálním boji jednotlivých kandidátů na prezidentský post v USA. Ukazují to statistiky, které zpracoval sám YouTube a publikoval na svém webu.
YouTube uvedl, že tentokrát je vedená kampaň hlavně online a volební štáby se nebojí utrácet velké sumy za reklamu na YouTube, kde voliči hledají obsah, který se právě vztahuje k prezidentským volbám.
Podle YouTube je evidentní zájem mezi lidmi do 35 let. Starší generace informace a obsah k volebním kampaním hledá také, ale v menším počtu. Je to logické. Starší generace, které se nenarodila v době internetu, nemá takový vztah k novým technologiím.
Je třeba říct, že těch, kteří konzumují video obsah a hledají informace o volbách je 59 % právě pod 35 let. Tedy nezanedbatelná část voličské základny a to si uvědomují i marketéři jednotlivých volebních štábů.
YouTube uvedl, že od dubna 2015 bylo na YouTube shlédnuto 110 milionů hodin videa, které se vztahuje ke kandidátům na prezidenta USA. To je 100krát více než obsahu CNN, C-SPAN, MSNBC a Fox News dohromady. Google takto prezentuje svou sílu vůči tradičním médiím.
To, že se mediální boj přiostřuje, dokládá i nárůst publikovaného obsahu, který se vztahuje k volbám mezi dubnem 2015 a únorem 2016 o neuvěřitelných 485 %. Klíčové pro publikaci videa jsou v kampani jednoduše rozeznatelné události, okolo kterých je provoz největší. Jasně to jsou debaty politiků, samotné hlasování nebo politická prohlášení a vystoupení jednotlivých kandidátů.
YouTube může sloužit i jako lakmusový papírek toho, co jsou ta nejdůležitější témata. Například vyhledávání videí ohledně uprchlíků vzrostlo o 224 %. Dalšími tématy prezidentských voleb je imigrace, kontrola zbraní, stav ekonomiky a také zdravotní péče pro občany USA.
Samozřejmě Google to neříká úplně otevřeně. Ale investice do reklamy jednotlivých štábů jsou to, co může pomoci Google k zlepšeným kvartálním výsledkům tohoto příjmového kanálu. Podle YouTube se objem investic do reklamy na tomto videoportále zvýšil od října 2015 do února 2016 o 294 %.
Reklama, která je spojená s volebními kampaněmi jednotlivých kandidátů tak v únoru tvořila 77 % veškerých výdajů na placenou reklamu plynoucí ke Google. U některých událostí se stalo i to, že YouTube prodal veškerý dostupný objem reklamy, která může být zobrazen.
Zdroj: MotleyFool, YouTube data