Americká internetové společnost kvůli obavám z vysokých daní upravila plány na rozdělení podniku. Místo toho, aby oddělila podíl v čínské společnosti Alibaba Group Holding do samostatného podniku, jak původně plánovala, zvolí opačný postup a převede svůj majetek a závazky vyjma podílu v Alibabě na novou firmu. Vzniknou tak dvě samostatné veřejně obchodované firmy. Oznámila to dnes společnost.
Akcie nové firmy budou rozděleny mezi současné akcionáře .
Tržní kapitalizace se pohybuje kolem 35 miliard USD. Hlavní podíl na této částce však mají podíly ve firmách Alibaba a Japan. Hodnota zhruba 15procentního podílu v Alibabě činí více než 30 miliard USD, napsala agentura Reuters.
"Kromě našeho úsilí zvýšit hodnotu a snížit nejistotu pro investory bude konečné oddělení našeho podílu v Alibabě důležité pro pokračující transformaci našeho podnikání," uvedla v prohlášení generální ředitelka Marissa Mayerová.
Ostatní aktivity zahrnují například webový vyhledávač nebo elektronickou poštu. Už delší dobu se však tyto aktivity potýkají s problémy a Mayerové se ani po více než třech letech ve funkci nepodařilo dosáhnout výraznějšího obratu v hospodaření podniku. Internetové aktivity přitom dál patří k nejnavštěvovanějším službám na internetu a například v říjnu byly s 210 miliony návštěvníků podle společnosti comScore třetími nejnavštěvovanějšími internetovými stránkami ve Spojených státech. Firma pod vedením Mayerové investovala rovněž do reklamních technologií, on-line videa a softwaru pro mobilní zařízení, těm se ale nepodařilo pozici firmy výrazně pozvednout.
patří ve svém oboru k průkopníkům a na konci 90. let to byl dominantní poskytovatel e-mailových účtů zdarma. Firmu ale později dohnala a nakonec i předehnala konkurence.
Zdroj: ČTK, RTRS