Genderové diverzity se stále více projevují i v nabídkách českých pojišťoven. Podle Vladimíra Dvořáka, ředitele Odboru řízení produktů a podpory životního pojištění ČSOB Pojišťovny, není možné, aby se nabídky genderových služeb, neobjevovaly v nabídkách finančních domů.
Patria Online: V segmentu pojištění dochází k stále většímu prosazování genderových služeb (diverzit), proč až teď?
Prosazování genderových služeb je reakcí na stále se zvyšující nároky klientů - na krytí jejich specifických potřeb.
Patria Online: Jak se to bude vyvíjet v ČR? Mají genderové diverzity v pojištění šanci uspět?
Všechny velké pojišťovny mají v nějaké podobě v životním pojištění zahrnuty genderové diverzity. Naše zkušenosti ukazují, že jde o velmi zajímavý segment. Navíc jsou zde velké možnosti marketingové komunikace, což nám umožní lépe zacílit na příslušnou cílovou skupinu.
Patria Online: Jak reaguje ČSOB Pojišťovna na nový trend v pojištění?
ČSOB Pojišťovna nedávno zavedla velmi komplexní pojištění pro ženy a pro muže, které doplňuje stávající nabídku rizik a potřeb klientů, které v našem pojištění kryjeme. Zaměřuje se především na vážné choroby a záležitosti týkající se těhotenství a narození dítěte. Součástí jsou nové oblasti jako podpora prevence, velmi specifické a na českém trhu unikátní pojištění asistované reprodukce nebo asistenční služby.
Patria Online: Jak bude skupina ČSOB genderové diverzity podporovat?
Velkou podporu už ČSOB Pojišťovna ukázala spuštěním tohoto pojištění pro ženy a pro muže. V souvislosti s tímto pojištěním budou dále probíhat další marketingové akce se zaměření na charitativní činnost, komunikace na sociálních sítích nebo spuštění speciální microsite k tomuto produktu.
Patria Online: V čem se pojistné produkty pro ženy/muže budou lišit, kdo a jak bude rozhodovat o úpravách „obecných“ parametrů a nebude to poté předmětem nějaké společenské kritiky?
Vlastně vše, čím se liší muži a ženy, se může nějakým způsobem odrazit v odlišnostech u finančních produktů. Potenciál je tak docela velký. V životním pojištění se nám například nabízely rozdílné zdravotní komplikace, kterými muži a ženy trpí. To jsme také využili, a proto obsahem pojištění vážných chorob žen a mužů jsou právě ty diagnózy rakoviny, které se daného pohlaví týkají. Že by to bylo předmětem nějaké společenské kritiky si nemyslím. Spíš naopak – každý chce platit jen za to, co se ho opravdu týká.
Patria Online: Jaké jsou zkušenosti ze zahraničí?
I v zahraničí jsou tyto genderové odlišnosti zcela běžné. Podoba se liší i v závislosti na místních zvyklostech a kultuře. V některých arabských zemích je např. možné si v rámci pojištění pro ženy pojistit šperky nebo třeba i výkupné pro případ únosu. V jiných zemích, i evropských, se zase prodává speciálně upravené pojištění aut pro řidičky.
Patria Online: V jakých produktech se genderové diverzity projevují nejvíce?
Myslím, že to bude právě životní pojištění.