Americká automobilka dnes představila sadu hospodářských čísel za druhé čtvrtletí letošního roku. Tržby meziročně mírně klesly na 37,3 mld. USD, při dvouprocentním růstu prodaných vozidel, pod který je podepsán především klíčový severoamerický trh. Ten stojí za takřka polovinou prodejů a dvěma třetinami tržeb z automobilové divize. Především pak operuje s výrazně vyššími maržemi, což je dáno příznivým produktovým mixem. Zisk před zdaněním severoamerického segmentu dosáhl 2,6 mld. USD a bezpečně tak překonal odhad na úrovni 2,15 mld. USD.
Poněkud hůře si vede jihoamerická divize, jejíž zisk před zdaněním dosáhl -185 mil. USD. Nicméně s ohledem na očekávání (-211 mil. USD), výrazné zlepšení proti loňskému roku a první známky úspěchu uvedených trucků kreslí zdejší čísla poměrně přívětivý obrázek. Podobně je tomu také na evropském trhu, kde dokonce došlo k meziročnímu růstu prodaných vozů o 3 %. Tržby sice klesly o 14 %, hlavní měrou je ovšem na vině silnější dolar, který snižuje v euru denominované tržby. Zisk před zdaněním spadl do záporu (-14 mil. USD) proti loňským 14 mil. USD. Vina ovšem částečně dopadá na ve stejném období minulého roku realizované sezónní zisky či rozpuštěné rezervy. Dodejme ještě, že pro trh výsledek představuje příjemné překvapení s ohledem na odhadovanou ztrátu 127 mil. USD.
Asijsko-pacifická divize pak taktéž potěšila. Ani ne tak samotnými čísly, které přinesly zisk před zdaněním 192 mil. USD (y/y +21 %), jako spíš doprovodným komentářem. V něm ujistil, že by letošní rok měl být úspěšný, což podpoří ve srovnání s prvním pololetím lepší druhá půle, v níž již budou spuštěny nové výrobní kapacity a uvedeny nové modely.
Zisk na akcii dosáhl 47c proti odhadovaným 37c. Výhled zisku před zdaněním pro letošní rok byl potvrzen do pásma 8,5 – 9,5 mld. USD. Akcie v premarketu připisují procento.