Americká internetová společnost se ve druhém čtvrtletí propadla do ztráty a její tržby stagnovaly. Její výsledky podkopaly vyšší marketingové výdaje, jimiž se firma snaží přilákat uživatele a posílit svou schopnost konkurovat dominantním internetovým společnostem a .
Čistá ztráta činila 21,6 milionu dolarů (535 milionů Kč) po zisku 270 milionů USD o rok dříve. Zisk na akcii bez zahrnutí jednorázových položek dosáhl 16 centů, což bylo dva centy pod průměrným odhadem analytiků dotázaných agenturou Reuters. Akcie firmy po zprávě oslabily o dvě procenta a od počátku roku ztrácejí už 21 procent.
Celkové tržby bez TAC zůstaly beze změny na 1,04 miliardy USD a překonaly odhad nastavený na 1,03 mld. USD. Tržby jako takové dosáhly 1,24 mld. USD, což představuje růst o 15 % proti stejnému období roku 2014. Mobilní provoz byl zodpovědný za 22 % tržeb, jedná se o meziroční zrychlení o 16 %.
Hrubé tržby z vyhledávání vzrostly o 15 % yoy na 920 mil. USD. Dobrého růstu pomohla dohoda s Mozillou, což je vývojář populárního webového prohlížeče Firefox, kde se stalo defaultním vyhledávačem pro uživatele. Druhou stranou mince je růst TAC.
Náklady na získávání nových uživatelů a zvýšeného provozu vzrostly proti loňsku téměř pětinásobně na 200 milionů dolarů. nyní vyvíjí obsahovou náplň své mobilní platformy, s jejíž pomocí chce rozšířit záběr a přitáhnout další uživatele.
Šéfka Mayerová také oznámila, že firma dělá významné pokroky s video reklamou. Mayerová poodhalila, že testovali reklamu na mobilní app a když si ji lidé na základě reklamy stáhli, používali ji o 40 % častěji, a každé použití bylo o 20 % delší, v průměru.
expanduje i do sportu. Stane se prvním online firmou, která bude zdarma přenášet hru NFL. prozradilo leccos, ale o čem mlčelo, byl plánovaný prodej 15 % podílu na Alibabě. Nicméně očekává se, že prodej by měl být dokončen do konce roku.
Akcie v after-hours klesla o 1,84 % na 39 USD.
Zdroj: ČTK, Reuters, Finance