Nejcennějšími značkami v Německu jsou automobilové značky. Podle studie konzultační společnosti Interbrand mají na hodnotě 50 nejcennějších značek Německa podíl až 45 procent značky aut. V čele žebříčku pak skončila značka luxusních aut Mercedes-Benz s hodnotou 25,4 miliardy eur, která tak těsně předstihla svého konkurenta .
Třetí příčka patří bývalému telekomunikačnímu monopolu s hodnotou 12,9 miliardy eur. Těsně za ním skončila softwarová firma .
Nejvyšší nárůst hodnoty z automobilových značek zaznamenala , a to o 17 procent na zhruba 7,3 miliardy eur, hlavně díky svému úspěchu v Číně. Na celkovém seznamu skončila značka šestá, za Volkswagenem. Do první desítky se ještě dostaly značky , , a .
Automobilový průmysl tvoří podle šéfky německé pobočky Interbrandu Niny Oswaldové silný základ německého hospodářství. Hodnota automobilových značek za rok stoupla o 5,4 procenta, napsala agentura DPA.
Společnost Interbrand sestavuje také vysoce znávaný globální žebříček značek, který zveřejňuje na počátku října. Globálnímu žebříčku vévodí technologické značky. V čele posledního žebříčku skončil , za ním a .
Celková hodnota 50 nejcennějších značek v německém žebříčku činí 117,977 miliardy eur. Nejvyšší růst hodnoty zaznamenala cestovní kanceláře , a to o 43 procent. Celkově jí patří 24. příčka. Nejvýše postaveným nováčkem v žebříčku je značka Jägermeister na 40. místě s hodnotou 420 milionů eur. Dalšími nováčky jsou Sixt a Dekra. Naopak z žebříčku vypadly značky Tchibo, Saturn a .
Zdroj: ČTK