Čísla za první měsíc roku naznačují, že chuť nakupovat neopustila české zákazníky ani v novém roce. K výraznému růst tržeb obchodníků přitom dopomohly i povánoční slevy a nepochybně i levnější pohonné hmoty. Maloobchodní tržby se v lednu meziročně zvýšily po očištění o vliv rozdílného počtu pracovních dnů o 6,6 %. Tentokrát se výrazný růst netýkal jen motoristického segmentu, který už více než rok zažívá boom prodejů nových automobilů. Prudký nárůst je vidět i u dalších maloobchodníků. Tradičně se největšímu zájmu těší nová elektronika podporovaná expanzí internetových obchodů se stále větším zájmem spotřebitelů. Maloobchod vstoupil do nového roku s velmi solidním růstem, který je podporovaný pozitivní náladou tuzemských spotřebitelů. Lidé se už méně bojí ztráty zaměstnání a jejich reálná finanční situace se mj. díky extrémně nízké inflaci zlepšuje. Spotřeba domácností se tak stává hlavní silou ekonomického růstu v ČR. Pozitivní data z obchodů očekáváme i v dalších měsících. Nejenže se zlepšuje celková ekonomická situace, ale krátkodobě může zapůsobit i obava ze zdražení některých zvláště za dolary dovážených výrobků před jejich možným zdražením. V každém případě nepředpokládáme, že by aktuální růst spotřeby vytvořil poptávkové inflační tlaky. Na to je po letech úspor a odkládání spotřeby zatím ještě přece jen brzy.