Německá automobilka v 1Q hospodařila s EBIT 2,09 mld. EUR a překonala tak konsensus i výsledek loňského období, které byly shodně na úrovni 2,04 mld. EUR. Tržby objemem 18,24 mld. EUR mírně zaostaly za konsensem 18,3 mld. EUR, avšak meziročně došlo k nárůstu téměř 4 %.
Největší výrobce luxusních vozidel na světě profitoval především z rostoucí poptávky po svých SUV (sport-utility vehicles). Příjmy z prodeje těchto produktů více než vyrovnaly vyšší výdaje spojené s expanzivní politikou automobilky, která se odráží v renovaci starších modelů, stejně jako ve vývoji nových vozidel. Jen v minulém roce společnost na výzkum a vývoj vydala 4,8 mld. EUR, tedy ekvivalent 6,3 % loňských tržeb. Společnost navíc plánuje rozšířit produkci SUV ve své továrně v Jižní Karolíně o 50 % a zvažuje otevření nové výrobny v Severní Americe, kde narůstající poptávka nabízí ziskový potenciál.
Dodávky za první čtvrtletí vzrostly o 12 %. Dařilo se především modelům X1, X3 a X4, které zaznamenaly růst 11-15 %. tak nadále odráží útoky na pozici světové jedničky ze strany německých konkurentů a Mercedes. Pomoci jí do budoucna mají i nové modely jako Gran Coupe čtvrté třídy, které by mělo být představeno příští rok.
Společnost pro rok 2012 počítá s celkovými prodeji svých vozidel na úrovni 2 mil. kusů, což by znamenalo překonání stanovených cílů o 2 roky dříve, než bylo původně plánováno. Pokud udrží svou dosavadní pozici, oslaví jubilejní desátý rok na pozici nejlépe prodávané luxusní značky vozů na světě.
(Zdroje: Bloomberg, reuters)