Hodnota reklamy zobrazované na internetu v dubnu meziročně stoupla o třetinu (32 procent) na 557 milionů korun. Největším zadavatelem byl již třetí měsíc po sobě internetový obchodník Internet Mall, který umístil bannerovou inzerci v ceníkové hodnotě 56 milionů korun. Vyplývá to z projektu AdMonitoring, který pro Sdružení pro internetovou reklamu zajišťuje společnost Mediaresearch.
Proti předchozímu měsíci se hodnota zobrazované reklamy, stanovená podle dostupných ceníků, tedy bez započtění případných slev, snížila o procento. V žebříčku největších zadavatelů se nezměnila ani druhá příčka, jež nadále patří Student Agency s inzercí v hodnotě 18 milionů korun. Na třetím místě nově skončila společnost Telefónica Czech Republic (12,8 milionů korun).
Z průzkumu také vyplynulo, že první desítka provozovatelů, jejichž reklamní prostor zadavatelé využívali, vystavila on-line inzerci v ceníkové hodnotě 504 milionů korun.
Ceníkové ceny reklamního prostoru nezapočítávají množstevní slevy a případné bartery. Zobrazovaná reklama, tedy bannery, je zřejmě nejznámější formou internetové reklamy. Zadavatelé využívají také třeba kontextovou reklamu nebo sociální sítě.
TOP 10 provozovatelů - meziměsíční srovnání
Seznam.cz | 223,995.000 Kč | 231,472.000 Kč | -3,2% |
Centrum Holdings | 99,054.000 Kč | 97,327.000 Kč | 1,8% |
MAFRA | 53,693.000 Kč | 54,007.000 Kč | -0,6% |
AdActive.cz | 28,126.000 Kč | 30,561.000 Kč | -8,0% |
Allegro AdMarket | 25,649.000 Kč | 24,902.000 Kč | 3,0% |
Mladá fronta | 23,685.000 Kč | 27,496.000 Kč | -13,9% |
Ringier Axel Springer | 15,893.000 Kč | 13,562.000 Kč | 17,2% |
CET 21 | 13,322.000 Kč | 14,201.000 Kč | -6,2% |
Economia | 11,092.000 Kč | 11,099.000 Kč | -0,1% |
Impression Media | 9,567.000 Kč | 8,354.000 Kč | 14,5% |
Zdroj: AdMonitoring - SPIR/MEDIARESEARCH, 4/2013