Společnost (14,47 USD, -1,23%) oznámila, že na konci roku uvede na trh novou herní konzoli PlayStation 4, která bude kromě jiného podporovat takzvané streamování her, tedy umožní hrát hru přímo z internetového serveru bez nutnosti její instalace. Sdělily to zahraniční agentury. Novinku japonská firma představila v New Yorku ve středu večer místního času (v noci na dnešek SEČ).
"PlayStation 4 bude představovat významný pokrok," slíbil fanouškům počítačových her generální ředitel Computer Entertainment Andrew House. "PS4 přijde o svátcích na konci roku 2013," uvedla firma podle agentury AFP ve videu na závěr prezentace.
Nový přístroj bude mít podle i "společenský ráz". Má totiž tlačítko, které umožní se o hry podílet s přáteli, kteří mohou průběh hry komentovat a pomáhat hráčům v nesnázích, vysvětlil odborník na počítačové hry David Perry. Konzole podle něj také rozšíří možnosti zábavy, především o hudbu a videa.
O uvedení další generace herní konzole PlayStation na trh již v posledních dnech spekulovala média. Podle odborníků společnost bude možná pro novou verzi své konzole nabízet i větší množství herních titulů zdarma, aby tak čelila odlivu hráčů k chytrým mobilním telefonům a počítačovým tabletům.
Nynější verze PlayStation 3 se začala prodávat v roce 2006 a podle odhadů si ji pořídilo zhruba 77 milionů hráčů po celém světě.
Japonský list Asahi nedávno uvedl, že PlayStation 4 se začne prodávat za 430 dolarů (zhruba 8000 Kč). Podle listu má ovladač s dotykovou obrazovkou a umožní snadný přístup k internetovým sociálním sítím, jako jsou (28,46 USD, -1,62%) a Twitter.
"Naší snahou je vytvořit první sociální síť věnovanou hrám," potvrdil ve středu v New Yorku Perry.
Analytici jsou zvědaví, zda se firmě podaří novým přístrojem překvapit zákazníky. Ke komerčnímu úspěchu konzole je podle analytiků zapotřebí, aby oslovila rovněž příležitostné hráče. Japonský konkurent Nintendo uvedl na trh svou novou herní konzoli Wii U loni v listopadu. Novou verzi své konzole Xbox letos chystá také americký rival (27,87 USD, -0,62%).
Konkurence na herním trhu se loni podle agentury DPA výrazně přiostřila. Výrobcům konzolí komplikuje život zejména rostoucí popularita her na chytrých telefonech a počítačových tabletech. Podle výzkumné skupiny NPD Group loni tržby z her stažených prostřednictvím internetu stouply o 16 procent, zatímco prodej titulů pro konzoly se propadl o 21 procent.
Klíčovým herním trhem jsou Spojené státy. Loni se však tržby z prodeje videoher v USA podle NPD propadly o 22 procent na 13,26 miliardy dolarů (zhruba čtvrt bilionu Kč). Údaje zahrnují prodej hardwaru, softwaru i různých doplňků pro videohry.