Dopad rozhodnutí ukončit prodej dětských plenek Huggies na většině trhů západní a střední Evropy na objem vzájemných vztahů připustil v oficiální reakci na toto rozhodnutí tuzemský producent netkaných textilií Nowovens. Firma je jejím významným zákazníkem. ale v příštím roce neočekává pokles celkové produkce a prodejů, na základě dosavadních jednání se zákazníky naopak očekává vyprodání celé produkční kapacity.
Americká skupina spolu s kvartálními výsledky oznámila, že v Evropě po dvou desítkách let vzdává souboj o prosazení plenek Huggies. Značka, která se dlouhodobě pohybovala na hraně černých a červených čísel, v regionu končí. Trh plenek definitivně ovládne konkurenční značka Pampers, která patří skupině , posílí zřejmě také privátní značky. Byznys, který skupina opouští, jí generoval roční tržby kolem 500 milionů amerických dolarů, ale pouze mizivý zisk.
„Kimberly-Clark patří mezi významné zákazníky společnosti a nové informace s velkou pravděpodobností ovlivní objem obchodních vztahů obou společností,“ potvrdil tuzemský producent. „Pozitivně však lze hodnotit veřejně dostupné informace o zachování výroby ve výrobním závodě společnosti umístěném v Jaroměři v České republice,“ dodal . totiž spolu s tímto oznámením uvedla, že český výrobní závod ve východočeské Jaroměři jako dceřinou společnost skupiny by rušení výroby a propouštění nemělo postihnout. Je hodnocen jako strategický a je jedním z největších firmy v Evropě.
Rozhodnutí společnosti o ukončení prodeje dětských plen Huggies v Evropě podloženě vyvolalo dohady o dopadech na hospodaření . „Je jisté, že toto rozhodnutí ovlivní tržní podíly jednotlivých výrobců hygienických produktů pro jednorázové použití. dodává netkané textilie širokému portfoliu zákazníků a tak jako doposud se bude i v následujících měsících snažit poskytovat služby na takové úrovni, aby byl i nadále preferovaným dodavatelem a pomohl svým zákazníkům k jejich růstu,“ uvedla dnes firma. Jak potvrdil mluvčí společnosti Ondřej Kouřil, je dodavatelem také právě pro jedničku trhu se značkou Pampers. Odhadován je zhruba poloviční podíl na českém trhu (kolem 45 % v Evropě) proti nízce či až hraničně dvoucifernému u .
„ oznamuje, že na základě současně známých faktů nepředpokládá snížení objemu výroby a prodeje v roce 2013. Aktuální stav jednání se zákazníky ohledně prodeje v roce 2013 nasvědčuje tomu, že stejně jako v předchozích letech by výrobní kapacita společnosti měla být plně vyprodaná,“ uvedla firma v prohlášení s tím, že další aktualizaci stavu prodeje na příští rok poskytne spolu s kvartálními výsledky za třetí čtvrtletí roku.
„Podle starších údajů by zhruba 70 procent produkce mělo směřovat k výrobcům dětských plen. Asi 10 až 15 procent produkce z tohoto segmentu by pak od měla dnes nakupovat společnost . V případě úplného uzavření všech závodů K-C v Evropě by tak teoretický výpadek produkce v roce 2014 mohl činit maximálně 10 procent. Předpokládáme ale, že velikost trhu s dětskými plenami v Evropě zůstane stejná i bez K-C, tj. nahradí jej jiní dodavatelé, a by tak část stávající produkce pro K-C mohl směřovat k nim,“ uvedl analytik Patria Direct Tomáš Sýkora. „Převážná část produktů pro K-C dnes směřuje do závodu společnosti v Jaroměři a tento podnik by podle doposud známých informací měl zůstat v provozu. Nepříznivý dopad opuštění K-C evropského trhu s plenami by tak na hospodaření nemusel mít větší vliv. Zprávu ale každopádně vnímáme jako mírně negativní pro akcie ,“ komentoval již zveřejněné rozhodnutí Tomáš Sýkora. uvedla, že na komentování produkce 2014 z její strany je příliš brzy.
Podle českého mediálního zastoupení má má plynule pokračovat také výroba v Litovli. Ta je orientována na dámskou hygienu.
reportuje výsledky za třetí čtvrtletí roku 22. listopadu před otevřením trhu. Právě v rámci nich má poskytnout další detaily o prodeji produkce 2013.
Lídr trhu dětských plenek v minulém týdnu reportoval kvartální čísla, která ukázala na zpomalení ztráty tržního podílu napříč celkovou spotřebitelskou výrobou skupiny při neziročním poklesu čistého zisku o 6,9 % na 2,81 mld. USD či 0,96 USD/akcie. CEO Bob McDonald uvedl, že se soustředí na nové produkty, které posilují postavení na trzích. Skupina reportovala růst či udržení tržního podílu u kategorií zastupujících 45 % celkových tržeb, v předchozím kvartálu to bylo 30 %.
pak reportovala čistý zisk 1,30 USD/akcie či 517 mil. USD, meziročně +20 %. Hrubá marže se zvedla na 33,7 % z 29,5 % v předchozím čtvrtletí díky poklesu nákladů.
Pegas Nonwovens je z hlediska kapacity výroby největším výrobcem netkaných textilií v Evropě, dodává zákazníkům látky na bázi polypropylenu a polyetylenu k výrobě jednorázových hygienických prostředků, v menší míře jde produkce do stavebnictví, zemědělství a lékařských aplikací. Firma provozuje devět výrobních linek ve dvou výrobních závodech v Česku. Celková roční výrobní kapacita je nyní až 90.000 tun. V prvním pololetí letošního roku společnost vydělala přes devět milionů eur.
(Zdroj: , , Patria)