Jakoby v rámci vánoční nákupní sezony oznámila společnost Co. – vydavatelství, které stojí za stejnojmennými novinami, že je odhodlána investovat do nových technologií nebo společností. Vydavatel papírových novin s tradicí sahající až do roku 1851 chce eliminovat propad na trhu s tiskovinami rozšiřováním svého působení do oblasti digitálních médií. NYT tak potvrzují svoji roli inovátora, která provází celou jejich bohatou historii.
Jak už bylo řečeno, NYT vycházejí již od roku 1851 (tehdy pod jménem New-York Daily Times) a jejich historie je lemovaná novátorskými kroky. V roce 1976 zavedly převratný koncept novin založený na vizuálně zvýrazněné tváři a staly se tak jedněmi z nejlépe graficky řešenými (a tedy i pro čtenáře atraktivními) novinami na světě. Shodou okolností 1. prosince zemřel ve věku 92 let na srdeční slabost člověk, který stál za celou řadou zmiňovaných inovací - Luis Silverstein. Pan Silverstein, původní profesí malíř a umělecký ředitel NYT, postupem doby začal ovlivňovat nejen grafickou stránku novin – počínaje designem konceptu titulních stránek novin až po rozšiřování počtu příloh (SportsMonday, Science Times, Living apod.), ale i celkový koncept novin. Je tedy možné vystopovat jeho vliv daleko za hranicemi obvyklého působení uměleckých ředitelů v novinách.
S nástupem digitálního věku médií jsou NYT stále v popředí pelotonu. Provedly celou řadu akvizicí, které rozšiřovaly digitální platformu, a v neposlední řadě zkoumaly hranice nového obchodního modelu. Společnost v poslední době odstartovala mimo jiné také projekt online placeného obsahu a proniká tak prakticky na všechny digitální platformy (Smartphony, tablety nebo počítače). Je to pravděpodobně jediná cesta, jak reagovat na kontinuální pokles v předplatném klasických papírových novin (tento trend je u NYT kontinuálním jevem od roku 2006) ale i pokles příjmů za reklamu, který se v období finanční krize pouze urychlil.
Online graf akcií :
Dalším proaktivním krokem NYT bylo uzavření strategické aliance se společností CNBC o výměně obsahu. Přirozeně se tak propojují klasická média – noviny a televize s internetovou platformou jak CNBC, tak NYT. Hlavním krédem je tedy oslovení cílové skupiny konzumentů informací/zpráv a teprve sekundárním prvkem je, jak budou zprávy těmto konzumentům dodány. V nejbližší době není zřetelný žádný impuls vedoucí k zastavení poklesu v oblasti tištěných periodik a naopak mnoho důvodů se domnívat, že elektronická média budou jednoznačně dominovat.